Storlek på täcken

Calvaro

Trådstartare
Min häst skulle behöva ha ett täcke som är 140cm. 135 brukar vara för litet och 145 för stort. Finns det 140cm täcken? Är Källquist täckena stora i storleken? Har ett regntäcke därifrån och han ser ut som en liten riddarhäst i de täcket. Om de är stora i strl så kanske ett 135cm täcke därifrån kan passa. Är det någon som vet?

Sv: Storlek på täcken

Jag har ett äldre Horseware som är 140 cm, men de nya finns inte i den storleken. Dock skulle jag gissa att Hööks Horsepower är små i storlekarna, för jag köpte ett 145 där och det sitter supertight på min häst, som har 140-145 i Horseware.
Så gissningsvis är Hööks Horsepower 145 cm som ett 140-täcke. Kankse du kan ha ett Horseware 135 också?

Nej Källqvist täckena tycker jag är normala i storlekarna.

Event Hansbo och Shires brukar vara stora i storlekarna, prova nåt av deras.

Shires gör ganska stora storlekar, min häst har nämligen precis samma problem som din, 135 är för smått, 145 för stort. Men i Shires funkar 135.
Jag pratade med en Hästaffär om det problemet en gång och hon sa att en del täcken från England görs i "5-storlekar".
Var man kan få tag i dem vet jag inte, men det kan man säkert leta upp någonstans ;)

Genesis skrev:
Shires gör ganska stora storlekar, min häst har nämligen precis samma problem som din, 135 är för smått, 145 för stort. Men i Shires funkar 135.
Jag pratade med en Hästaffär om det problemet en gång och hon sa att en del täcken från England görs i "5-storlekar".
Var man kan få tag i dem vet jag inte, men det kan man säkert leta upp någonstans ;)

finns bla på eko, sharpman och de flesta "egna" affärer brukar ha dem. kostar mellan 400-600:-

Jag slår också ett slag för Shires :).
Har ett sådant vintertäcke till min häst, med halvhals på och det sitter jättebra på henne. Hon har visserligen 145 på alla sina täcken, men en del av de andra blir lite för små - speciellt framme vid bogpartiet där det i vissa fall kan bli väldigt thigt. Därför är halvhalstäcken så bra! :)

hööks horsepowe täcken är små i storlekarna, har har ett sånt 145 till min häst, som i vanliga fall har runt 140.

Ta med måttbandet och mät, jag mätte mina 135 täcken här hemma en gång och alla var olika långa.....

Horseware har 140 cm i alla sina täcken. Supetäcken.... Shires är skiti jämförelse (enligt mig).

Men tanke på prisskillnaden är det kanske förståeligt att Shires är sämre än Horseware.

Men mest valuta för pengarna har helt klart Shires.

Jag gör ett slag för Mark Todd (igen). De har täcken i 140 och brukar vara bra. Fick snittbetyg 4,2 (5=bäst) i tidningen Equipages täckestest (nr 5 2005).

Hon på Strömsberg sa att de inte fanns i 140 längre iaf :crazy:

Jag behövde ju dock 145 så jag kikade inte så noga heller.

Skumt.. för när jag ringde sa hon att hon bara hade "jämna" storlekar. Iofs var det ju ett tag sedan, eller jaa.. var väl där i oktober..? :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 307
Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
19
· Visningar
1 762
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka