Storlek på skyddsväst till barn?

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag kikar litegrann efter en skyddsväst till min dotter som börjat rida.
Själv har jag aldrig använt en sådan, men begriper ju så mkt som att den måste sitta bra om det ska vara lönt att köpa någon.
Men det är ju inte så enkelt som att handla en jacka i stl 128...

FINNS det någon standard för storlekarna på skyddsvästar för barn?
Vilken storlek ska jag leta efter till en smal tjej som är runt 125 cm lång?
Eller vänd på frågan - vilken storlek på barn har man "small barn", "medium barn" etc till?

:confused:

Sv: Storlek på skyddsväst till barn?

Det finns ju olika modeller på västar och det skiljer sig en del märken och modeller emellan, så lättast är väl att prova i affären där du tänker köpa den och fråga personalen om råd om det behövs :)

Liknande trådar

Utrustning Sonen har väll alltid suttit på häst någon gång då och då sedan han föddes (ett par minuter åt gången typ) men senaste veckan har han...
Svar
9
· Visningar
4 431
Senast: pulkaskurk
·
Övr. Barn Jag letar efter en jacka till äldsta sonen och kikar mest på Reima, Didrikson etc. Nu har jag hittat en på annons som ser bra ut, men...
Svar
11
· Visningar
2 696
Senast: ameo
·
N
Hästmänniskan Har ett par frågor till er hästkunniga där ute i Sverige. Jag har två flickor 6 och 8 år gamla. De har cirka två års ridvana, både...
Svar
12
· Visningar
1 329
Senast: FancyFace
·
T
Utrustning Hjäp !!! Min häst tokiga pojk som är 5 år ska börja på ponny lekis om ett par veckor och jag letar efter käcka ordentliga skor eller...
Svar
11
· Visningar
1 268
Senast: snuffsie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama