Storlek på ridhjälm

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Iza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 8 100
I

Iza

Köper ni exakt det måttet som ni har runt huvudet eller behövs det någon cm extra?

Är evigheter sedan jag köpte en ny hjälm. Har skickat efter en Charles Owen Hampton. Men blev osäker om jag valt rätt strl. Den hjälm jag har idag är en Champion strl 57 ngt stor kanske, ville ha en 56,5 men fanns bara hel strl. Så jag beställde en 57:a igen.

Sv: Storlek på ridhjälm

Jag har 56-57 beroende på märke.
Köper allt hjälm där jag kan prova den innan om jag inte redan innan vet att den passar.
Den ska inte trycka och inte glappa..

Hjälmen töjer sig, så köp nån som går precis, så blir den bra efter några månader.
Min hjälm har töjt sig hur mkt som helst känns det som så den är jättestor.... Och då köpte jag en som passade precis...

De andra jag har köpt har jag provat. Men CO hittar jag inte någonstans inom rimligt avstånd där jag bor. Därför får det bli postorder. Tråkigt när man bor mitt ute i ingenstans.

Iza skrev:
De andra jag har köpt har jag provat. Men CO hittar jag inte någonstans inom rimligt avstånd där jag bor. Därför får det bli postorder. Tråkigt när man bor mitt ute i ingenstans.
Men den går ju att byta om det blir fel med. Tycker att storlekarna skiljer sig så mycket på olika märken. Så jag vill helst prova innan. De hjälmar jag haft har inte töjt sig iaf.

Jag har olika för olika märken, min CO har jag 57 i och i GPAn har jag 56 och i JWn har jag 58 i.
:rofl:

Men måste du fråga samma sak varenda gång jag skriver?!
Nej, det har jag inte, men jag har 56 i storlek i GPA och ville därför berätta hur stor skillnad det kan vara!

Lägg ner nu Fanny! Annars kommer jag med en på lördag!

Sommarhjälmen köper jag exakt storlek och på vinterhjälmen lite för trång med ridmössan på. Vet inte varför men vinterhjälmen töjer sig alltid lite mer... Kan kanske bero på att jag är pannlampefreak???

Liknande trådar

Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
579
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 658
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej på er! Jag är verkligen i behov av att köpa en ny ridhjälm, min är avramlad med flera gånger, den är även väldigt gammal samt sitter...
Svar
8
· Visningar
1 894
Senast: mowglieee
·
Hästmänniskan Jag vill ha en ny ridhjälm. Men det är så att mitt huvud är så konstruerat att jag har en normal storlek kring 57- 58 runt om. Men med...
Svar
6
· Visningar
2 648
Senast: Blimblom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Kattbilder #10
  • Mellanpudel