Storlek på Mattes pad.

Inka-90

Trådstartare
Vad har ni för storlekar på era mattes fårskinnspaddar? och vad har ni för sadel?
jag har 2st Prestige, en hopp och en dressyr som jag måste köpa pad till, båda är 17" ska man välja M eller L?
Ni får gärna visa bilder på era paddar.

Sv: Storlek på Mattes pad.

Jag har stl L på min Mattes padd till en Prestige Versaille 17".
Tycker sadeln ligger perfekt. Padden "trycker" inte någonstans.
Fick prova mellan M och L i butik och M hade verkligen inte funkat!

Jag har två Mattes i M som är perfekta till mina 17" sadlar, 2 hopp o 1 dressyr, L hade varit på tok för stort!

Jag har en M och en L och en correction L.
Använder M till min equipe 17" och till min equipe 17,5" kan jag ha både M & L. Till min dressyr sadel, en wintec Isabell Werth 17" passar bara L.

Till prestige hade jag valt M till hoppsadeln och L till dressyrsadeln.

Har tyvärr ingen bild. Har storlek M till båda sadlarna, båda är 17½". Inget ludd på padden. Tycker den sitter ligger fint.

Strl L till min dressyrsadel som är 17". Bildvisade jag i din andra tråd ;)

Har storlek M till min allroundsadel som är en rymlig 17,5". Jag provade med L först, men det blev för långt.

Har medium till mina 17" Butet sadlar och ligger bra på Prestige sadlarna också.

L hade blivit alldes för långt!!

*knapplån*

Har L till min något vida Jessica. Ludd framför och bakom sadeln. Padden är stor, men ytan för sadeln (luddlös) är inte för stor, där passar sadeln perfekt. Däremot ser det ut som man har ett får mellan sig och hästen, jag HATAR verkligen ludd. Men vad gör man? ;)

Jag har strl M. Har en correction pad, med ludd fram och bak (runt hela).
Till dressyrsadeln 17½" är den lagom, till hoppsadeln 17" är den för liten.

Enligt min erfarenhet så kräver oftast dressyr en större strl än en hopp.

Jag har en wintec isabell werth 17" och under den har jag en mattepad i strl large.

Har även en bates elevation 17" och köpte då en hoppad (mattes) i strl large men upplever den som lite för stor, hade nog funkat bättre med en medium.

11708558.jpg

8100201.jpg

(Enda bilden jag hade på dressyren)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 315
Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
773
Senast: Mia_R
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
543
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka