Storlek på Hip Hop-avkommor?

Lilo Wonder

Trådstartare
Hej på er, har planer på att betäcka med Hip Hop denna säsongen. Har bara ett MEN... mitt sto är bara 161 cm och har fått en avkomma efter Santa Cruz som är 161 som treåring. Hur stora har era Hip Hop avkommor blivit? Är nyfiken på om han ger stort (inte troligt), smått eller mitt i mellan. Hur har era avkommor blivit? Skulle vilja höra vad ni har för storlek på mamman och hur stor avkomman blivit, helst tre- eller fyraåringar. Ett- och tvååringar kan ju utvecklas tidigt eller sent och då vet man ju inte så mycket om slutstorleken. Tacksam för hjälp!

MVH Lilo Wonder

Sv: Storlek på Hip Hop-avkommor?

Hans mankhöjdsindex är -1,0 vilket säger att han ger mindre avkommor än snittet. Enligt hans ägare så har han lämnat en del smått med mindre mammor. Generellt sett är de också ganska sena i sin utveckling.

Jag har fött upp två stycken, den äldsta är 2 år i år. De blir nog mellan 165 och 170, de har samma mamma och hon är 168 cm. Hon har ett mkh-index på -0,3.

hej svej!Jag har sett både små o medelstora avkommer, men nog mest avkommer av det mindre slaget. Hans mor är inte å stor så jag tror mödernet kan slå igenom storleksmässigt, men annars tycker jag det är en trevlig hingst!!!

Attans!! Jag vill ju betäcka Adella med honom om några år (om han finns kvar då), men hon är ju bara 159 :(
Dock verkar årets fölunge bli rätt stor, men jag vet ju inte om pappan (okänt hbl) är stor/lämnar stort, eller om det faktiskt är Adella som lämnar stort (mkt stort bakom sig) :crazy:

Min unghäst är som 5-åring runt 165.... mamman är 164....

Nu är jag lite sent ute, hur blev det med betäckningen?
Jag har en 10-månaders hingst e. Hiphop som i dagsläget mäter 164 fram:eek:

Bättre sent än aldrig! Tack för svaret! Stoet tog sig på första försöket :) detta till skillnad från året innan då vi försökte få henne dräktig hela säsongen helt utan resultat. Så hatten av för Hip Hops fertilitet, iaf med detta sto! Så får vi se om det blir en pyttehäst eller lite mer lagom... ser man till din fölunge så verkar han ju kunna ge stort!

/Lilo Wonder

vad kul! skulle va intressant att se vad det blir, när är det beräknat?
Jo på min har det slagit riktigt stort men jag misstycker inte:)

Hon är seminerad mellan 27:e april och 1:e maj så det är inte långt kvar!!!! Superspännande, jag tokhoppas på ett sto... hjälp gärna till och håll tummarna!

Våran HIP-HOP avkommaf.-07 är i dgsläget ca. 1.63.
Hennes mamma var 1.58. Hon utvecklas långsamt, och har ett supertrevligt harmoniskt temperament, dock lite vass ( troligen har detta kommit från mor sin).

Ett 3 år gammalt sto e.Hip Hop som jag känner till är bara 1,60 cm hög och då är ändå mamman över 165 cm hög. Kanske är han inte bästa valet om du verkligen vill vara säker på att få en stor avkomma?

hur har det gått för dig? *nyfiken*

Jodå! Den 16:e april kom det ut en stor fuxhingst. Troligtvis blir han skimmel men just nu har han en snygg mörk fuxfärg och ganska stora vita tecken. Hon gick nästan tre veckor över tiden men fölningen gick bra med lite draghjälp. Om man ska (eller överhuvudtaget kan) göra en bedömning om framtida storlek så ser han rejäl och välbyggd ut. Han är otroligt social, har aldrig sett nåt liknande! Och dessutom väldigt framåt och rör sig mycket trevligt... ska bli kul att se vad det kan bli av honom! Ska hämta honom och hans mor från seminstationen idag, hon är seminerad med HeartBeat. Denna gången hoppas jag på ett sto...

/Lilo Wonder

men gud så kul! han låter lite lik min bjässe fast min blir inte skimmel då.
Monstret hemma blir bara större och större och mäter nästan 170 mkh:crazy:
även han gudomligt snäll och social och rör sig helt okej för sin storlek, hoppas han ska växa i sina långa ben och vingliga jag lite.
Du får lägga in lite bilder på underverket, här kommer min:

dsc_0010_88431351.jpg

dsc_0009_88431317.jpg

åsså en med sina jämnåriga;)
dsc_0021_88431599.jpg

Sicken bamsekille! Lite OT så sa Hans-Göran på Möllerup som äger Hip Hop att just hans fuxar brukar bli snygga med ljus man och svan och det stämmer ju på din! Ska försöka lägga ut ett par bilder, får se om jag lyckas...

Ne, det gör jag inte, ska forska i hur man URL:ar bilderna

Liknande trådar

Avel Jag har kollat runt och läst om massor av hingstar som kan passa mitt hann sto efter Wordly - Weltmeyer -( Walt disney från mamman sida)...
Svar
5
· Visningar
1 331
Senast: Kristall10
·
Avel Hej på er, nu behöver jag hjälp av härstamningsproffs! Jag har ett sto efter Landfrieden-Ibikus-Rhodos (Lilo Wonder DE 333 332243093)...
Svar
8
· Visningar
1 547
Senast: Sighttosee
·
Avel Hej! Undrar bara om det är nån av er bukare som betäcker med HeartBeat i år? Mit sto är seminerat en gång denna säsongen med honom men...
Svar
11
· Visningar
2 036
Senast: Croquis
·
Avel Står i valet och kvalet om hur jag ska göra med mitt sto i år. Betäcka eller inte? Hon är ett halvblodssto e Gauguin de Lully –...
2
Svar
25
· Visningar
4 935
Senast: Molekyl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka