Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hovslagarna brukar ha med sig skor i storlek från shettis upp till shiere så du kan nog vara lugn med att du inte behöver skaffa skor själv.
Hej, min C ponny är 139 cm i mankhöjd och jag ska sko honom med http://webshop.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$GUEST=SE&p=H
Men, vilken storlek på skon?
Snälla svara! Det finns inget på Google
Fast vissa måste köpa sina skor själva, inte alltid alla hovslagare har skor som "ingår" i priset.
Till TS:
Ser du något på nuvarande skor? Har du nyss köpt hästen eller ska du sko för första gången? Har den varit skodd innan?
Min förra medryttarhäst hade 2or runt om på sina skor(liten stor häst på ca 157cm, med sikte på att få på 3or i framtiden). Det är så olika, vissa har större hovar, andra mindre.
Lättast är om du får tag på förra ägaren(om du nyss fått hem den och den varit skodd där) eller fråga hovslagaren vad den tror. =) Annars så är det jätte svårt att veta vilken storlek de ska ha, vilken form på skorna osv. =)
Det är ungefär som om jag skulle be dig räkna ut min skostorlek, jag är 190 lång och väger 75!?
Din hovslagare har med största sannolikhet skor med sig...Eller tänkte du sko själv?