Storlek på Abetta sadlar.

bottorp

Trådstartare
Hej jag behöver hjälp med att få reda på vad som en full qurterhorse storlek är i vanlig sadel typ griffin allround jämföreslevis. Och skilljer det i stitts storlekarna mot vanliga engelska sadlar. Är så tacksam för eran hjälp:bow:. Är intresserad av en abetta sadel.

Sv: Storlek på Abetta sadlar.

hmmm rätta mig om jag har fel, men vad min näsa känner så är abetta sadlarna rätt så smala generellt i bommen. Som en normal bom vidd i engelska varianten. Kommer inte ihåg om de har fler bomvidder att välja bland, men har du en grov häst är risken att den blir för trång. Och så har de en tendens att vara lite rakare i bomen med. :bump:
Men är du normalt byggd och sadeln passar hästen så ska väll en 16" passa dig då. Det är den vanligaste storleken. Men är man mindre över baken kanske en 15,5" skulle vara bättre. :banana:

Sv: Storlek på Abetta sadlar.

Tack så väldigt mycket för ditt svar nu har vi nåt att fundera på.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 606
Senast: Ceta
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 930
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 458
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka