Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hei,
Jeg skal kjøpe horseware amigo ländtäcken, men er usikker på storleken. Har 130 i täcken, og det står at S er for 125 og 130 i täcken, men stemmer det? Synes ofte ländtäcken er små i storleken, er det noen som har erfaringer at dela?
Nästa storlek er M=140
Min D-ponny med 130 i täcken hade S i sina HW-ländtäcken, både ett regn-amigo och ett fleece-rambo. De satt ganska perfekt, alldeles tillräckligt stora men hade inte kunnat vara så mycket mindre. Hade dock kompisar med lika stora ponnysar och samma täceksstorlek som hade M istället och det funkade också, såklart mer rymligt men mina satt nog ändå snäppet finare skulle jag säga. Hänger kanske lite på hur stor sadel man har också, dvs hur mycket plats som finns kvar bakom sadeln... Jag hade 17" med fårskinnspadd under så täcket började relativt långt bak, hade jag haft 16" utan padd hade kanske S blivit för kort? Men samtidigt kanske hålet för sadeln hade blivit för stort om man tog M i det fallet. Jag vet inte, bara spekulationer
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.