Storlek, 5-åriga pojkar

Lupin

Trådstartare
Hur stora är era femåriga pojkar? Vilka storlekar har de?

Min är 118 cm lång, väger ca 24,7 och har stl 30-31 i skor. Han har stora händer med.

Sv: Storlek, 5-åriga pojkar

Jag svarar fast min är 4,5. Blir 5 i januari. Han är 111 cm lång och väger 18 kg. Stora händer och fötter. Stl 31-32 i skor, stl 116-122 i tröjor och stl 110-116 i byxor. Tycker att vi ständigt behöver köpa större skor och byxor, tröjor köper vi oftare så där hinner vi med att uppdatera. Idag rensade jag ut de sista mjukisbyxorna i stl 104, nu får vi köpa nya.

Det där är ju väldigt individuellt, min son är rätt tunn, han fyller visserligen sex i sommar men det är först nu som har han dragit iväg och växt. Men han har haft 116 på kläder rätt länge och det är först nu han har börjat växa ur de minsta 116 och börjar passa i 122.

Kompisens barn är betydligt kraftigare saker, deras yngsta är 4 år och har samma storlekar som min son, deras äldsta är ett år älder än sonen och drar samma storlekar som min dotter som är tre år äldre än min son...

Min grabb, som fyller 6 om en månad är rätt grov, men normallång. Vet inte exakt längd, men drar 116 i klädstorlek och väger kring 22 kg. Skostorlek 31-32. Bonussonen, som fyller 6 i oktober, är något kortare, och även lite tunnare kroppsbyggnad, men drar samma storlekar både på kläder och skor.

Min 5-åring är 107 cm lång, väger 17 kg och har 27 i skor. Han är lite mindre än genomsnittet.

*KL*

Min dotter är 117 cm och väger 25 kilo. Tror inte det är någon större skillnad på killar och tjejer i den åldern. Hon drar storlek 122-128 ("killstorlekar" vill jag tillägga, då det är stor skillnad på tjej och killkläder i stk av nån outgrundlig anledning). Hon har storlek 29-30 i skor.

Min son som blir 5 i juli är ca 110 cm lång och väger ca 20 kg. Skostorlek 29-30.. Han har alltid legat lite under på längden och lite över på vikten enligt "normalkurvan". Själv tycker jag han ser ganska "normal" ut ;).

Han har storlek 104 på byxor (110 om de är slim för han behöver det på bredden så att säga - och ja jag köper ibland slim för sonen hatar "pösiga" byxor som en annan tycker ser sköna ut. Här används enbart tighta jeans eller långkallsonger då mjukisbyxor och mer "pösiga" jeans totalvägras..).. I tröjor drar han 110/116..

Han har förresten allt från 98-122 på sina kläder. Köper jag nytt nu så blir det 116. På byxor 110.

Tror han är 111 cm och väger 20 kg. Strl 29-30 i skor och 110 i kläder (köper jag nytt nu blir det 116 eller möjligen 110/116, men han kan ha en hel del kläder i strl 104 ännu).

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 940
Senast: Farao
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
1 060
Senast: Kristall10
·
Hästmänniskan Varning för långt inlägg, läs gärna allt innan svar. Lite bakgrund om mig som kanske gör det lättare för er att hjälpa mig och kunna ge...
Svar
8
· Visningar
1 832
Senast: Verdandi
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 040
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka