Storjägaren Tusse *känsliga varnas*

Pazuzu

Trådstartare
Jag fick en smärre chock idag när jag kom hem från jobbet och hittar detta på verandan.:eek:

29158751.jpg

29158993.jpg

29158907.jpg

29158994.jpg

Och här har vi den misstänkte gärningsmannen...
28490330.jpg

Många frågor infinner sig... Först, är det en kanin eller hare? Och hur i hela friden orkar en vanlig katt på 5 kg (visserligen ganska stor, men smäcker och inte på något vis kraftig) ta en sådan? Och var har han gjort av bakänden? Inte kan väl en katt smälla i sig hela den själv; med ben, hår och allt?:confused:

Någon annan som har en katt som gjort liknande fångster?

Sv: Storjägaren Tusse *känsliga varnas*

Jösses! :eek: Man kan ju tro att det är en lokatt som Du äger! :D

Skämt åsido så en fd stallskompis hade en katt som var fena på att jaga harpaltar. Tycker det ser ut som en harpalt på dina kort. Alltså en unghare.
Du har sannerligen en skicklig jägare!
Snygg är han också! :love:

Morissa tog harungar, hon vægde bara 4 kg men var ett muskelpaket.
Såfin fixar storråttor och dom ær lika stora som harungar men aggresivare.
Så nog ær det din kisse som fixat den. Tycker den ær lite væl gyllengbrun før att vara hare, kan kanske vara en kanin.

Jag är rätt säker på att det där är en kanin. Ser alldeles för liten ut för att vara en hare och färgmässigt så är det helt fel för att vara en hare också.

Har haft en katt som gärna fångade ekorrar och alltid glufsade i sig allt, utom de sista 2 cm av svansen.

Resten utav kaninkraken återfinns nog i kattkräkets mage! :D

Om det nu är en kanin, så undrar jag i mitt stilla sinne VEMS kanin det är?
Tänkte på fortsatt grannsämja, typ.... :D

ser ut att vara en kanin som fått stryka med.

har haft kaniner som råkat ut för samma öde och även en katta som under vinbärsbuskarna formligen staplade harar. Inga harpaltar utan vuxna.,.:crazy:

Jag håller med Gnist, en hare har dessutom mkt längre framben än så där.

Vilken duktig kisse du har som tar hem mat åt hela familjen! :bow: :D

Gissar på att det är en unghare (för långa öron för att vara kanin och färgen stämmer bra fast den ljusnat av kamerans blixt) som inte ännu lärt sig (och inte heller får chansen nu) att vara uppmärksam på rovdjur. Kissen tog tillfället i akt att få sig ett skrovmål!

Inte ovanligt att kissar fångar harungar/ungharar. Föräldrarnas förra katt var hård på harungar. Han åt inte hela utan sparade "till sen" under yttertrappen, vilket vi inte upptäckte förrän en misstänkt odör spred sig vid entrén. :eek:

//Alice

Hua stackars kanin :crazy: Eller hare.

Har själv en katt på nästan 7kg som just nu är ute i "kaningården" och umgås med kaninen :laugh: Kaninen är en liten dvärglöwen, men katten är jätterädd för kaninen.

Grannens katter brukar ibland va inne i utegården med (kompostgaller) Men så fort något hoppar ner i utegården så hoppar kaninen fram och katterna blir jätterädda :D

Oftast går det bra, men det är klart man ska vara försiktig. Själv har jag alltid uppsikt när kaninerna är med andra djur.

Det ser ut som en harunge, stallkatterna där jag red förut brukade komma med sådana ibland.

Jag tror att min Mikey är släkt med din katt.

Lilla Micken-Pricken drar hem döda (ibland levande :crazy:) djur till oss titt som tätt. Harar, kaniner, råttor, fåglar you name it!
Senast igår kväll så strök en stackars vit duva med. Huvudet var borta och benen skilda från kroppen, detta låg min gräsmatta utanför huset :o Smaskens!
Massa vita fjädrar över typ hela gårdsplan också...såg ut som om det snöat pippi... :o
Ska se om detta ligger kvar när jag kommer hem, om det gör det kan jag återkomma med bilder.

Jag skulle nog vilja ha det till en kanin och eftersom du bor i Stockholm så gissar jag på att det är en förvildad sådan.

Mina katter tar bara orm, skator, sork och råttor. Kaninerna lämnar de ifred, men de väger å andra sidan sisådär 7 kilo st...

//Waern

Han kanske släpade hem ett trafikoffer?

En sån kom någon av våra katter också hem med. Fast den var helt oskadad, om man bortser från att huvudet var av. Tror inte att det är ett roadkill eftersom vi bor aslångt bort från vägen. Gissar även på att det är den minsta av katterna som är skyldig till dådet. Altenativt någon av grannarnas katter. Fast sen kan det ju ha varit något fel på harpalten och det var dags för den att lämna jordelivet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras
  • Lämna valp ensam

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama