Störiga ryck i munnen

tinafinis

Trådstartare
Ettåringen får ryck ibland och knycker med huvudet när jag kör eller när jag satt på huvudlaget.
Händer mindre ofta nu men varför håller hon på så? Har kört värre hästar än henne, men jag tar gärna emot tips.

Kör på vanligt tvådelat bett. Provade köra in henne med tredelat men det gillade hon inte.
Har varken tungeband eller nosgrimma.
Tänderna är genomgådda samt vargtänder borta.

Sv: Störiga ryck i munnen

Det är ju inte helt ovanligt att unghästar GÖR såna där grejer innan de lär sig.

Min tvååring som är inne i en rejäl test-period testar att köra ner skallen när hon blir pigg i bakvarv. I våras var hon betydligt värre då hon studsade jämfota om hon inte fick bestämma farten.

Bara att jobba på, till slut går det över om man gör rätt.

Liknande trådar

Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
4 566
Senast: Kristall10
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 334
R
Träning Hej alla glada där ute, glad påsk till att börja med :-) Jag har just blivit fodervärd åt en häst, en äldre herre på 18 år, halvblod...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 980
Senast: Lager
·
Gnägg Igår kväll hände något som jag har så otroligt dåligt samvete för idag. Min häst är otroligt envis och ibland lyssnar han inte även fall...
Svar
11
· Visningar
1 780
Senast: _FiA_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur