kolblakkur
Trådstartare
Har fyra vuxna (5 år) kastrerade hanar som kommer bra överens, dock har en av dem sedan cirka 1,5 år tillbaka, börjat fräsa åt de andra. De går ofta omvägar kring honom (alternativt stannar eller vänder tillbaka) och ofta så hoppar han på dem och börjar "busa" (tex biter tag i nacken och svätter med baktassarna) och den andra katten är antingen inte intresserad och ligger still för att vänta till han tröttnar och/eller så skriker den. Han är krävande på så sätt att han behöver mycket stimulans men ingen av de andra katterna vill ju vara nära honom, så han har ingen att busa med förutom oss. Han biter dessutom på bla skor (han är mycket för dofter, markerar mycket stinkande saker med munnen och biter). Försöker busa ur honom det mesta, men han verkar aldrig bli trött.
Nu börjar jag känna att jag inte riktigt vet vad jag ska göra? Ska de andra katterna behöva ha det såhär? Omplacera känns inte aktuellt, när vi flyttade blev han så rädd att han kissade ner sig och låg och skakade i transportburen.
Ingen av de andra katterna fräser tillbaka, de är betydligt fredligare.
Nu börjar jag känna att jag inte riktigt vet vad jag ska göra? Ska de andra katterna behöva ha det såhär? Omplacera känns inte aktuellt, när vi flyttade blev han så rädd att han kissade ner sig och låg och skakade i transportburen.
Ingen av de andra katterna fräser tillbaka, de är betydligt fredligare.