Måste gå till ICA o köpa mig en dosa, idag eller i morgon.
Vad kostar en dosa portionsförpackat snus?
Tips på sorter?
Vill inte ha en smaksatt sort, helst helt utan tillsatser.
Ledtråd, jag röker idag egenrullade, ej smaksatt tobak o utan tillsatta kemikalier öht. i förlängningen kanske jag skall satsa på rå tuggtobak, eller allra helst sugtabletter.
Tips, tankar, övrigt?
Portionssnus finns för från 20 upp till 60 kr, helt beroende på var man köper det och vilken sort såklart.
Utbudet är enormt. Original portion är blötast, White snus har fuktig tobak men torr påse vissa upplever att de rinner mindre, all White är helvita portionspåsar antingen innehåller de ingen tobak men nikotin (Lyft, Zyn, Skruf) eller så finns G.4 som är helvit men innehåller en liten del tobak.
Nästa steg är att välja prillformat. Orginalprillor är störst, det är den vanliga storleken, slimprillor är lika långa som original men tunnare, superslim är ännu tunnare och så finns det mini som är pyttesmå.
När det kommer till smak så är allt snus smaksatt, t.o.m. Grov och Ettan (Grov med geranium och ettan med malt och rök) de är dock väldigt tobaksnära. Några andra tobaksnära är General=Bergamott, Göteborgs Rapé=Enbär och lavendel, Kronan=Viol, Knox=Bergamott, Skruf=Rosenolja osv så där är frågan vad man gillar.
Kan du sluta röka utan att snusa så är det såklart det bästa annars är snus 1000 gånger bättre än cigaretter