Stora snustråden, många frågor

vallhund

Trådstartare
Måste gå till ICA o köpa mig en dosa, idag eller i morgon.
Vad kostar en dosa portionsförpackat snus?
Tips på sorter?
Vill inte ha en smaksatt sort, helst helt utan tillsatser.
Ledtråd, jag röker idag egenrullade, ej smaksatt tobak o utan tillsatta kemikalier öht. i förlängningen kanske jag skall satsa på rå tuggtobak, eller allra helst sugtabletter.

Tips, tankar, övrigt?

Du ska inte satsa på nikotintabletter direkt i stället? Jag slutade röka med hjälp av dem för 14 år sedan. Såvitt jag ser i omgivningen verkar snus ännu svårare att sluta med än cigaretter så om du tänker dig sugtabletter i förlängningen kanske det blir svårare då än nu.
Men superbra att du tänker ge dig på det!

Tips på sorter?
Ledtråd, jag röker idag egenrullade, ej smaksatt tobak o utan tillsatta kemikalier öht. i förlängningen kanske jag skall satsa på rå tuggtobak, eller allra helst sugtabletter.

Tips, tankar, övrigt?
Det finns snus för allt från ca 20 kr (tex Granit, Kaliber och andra lågprismärken) till över 50 kr (General Mackmyra osv) och allt där emellan. De flesta är utan smak, finns ett fåtal med smak tex Lundgrens Skåne/Norrland och Skruf tranbär.

Men som en som bara väntar på att amningsperioden ska vara över så jag kan börja snusa igen, så håller jag med @mandalaki. Börja inte med snus, för det är skitsvårt att sluta! Kör på sugtabletter direkt istället :)

Sugtabletter blir inte aktuella att inhandla före den 19/4 pga dålig planering, har rökt mer än beräknat.O_o

Många små steg, första är att vara rökfri snarast o fram till slutet av Maj för att uppnå maximal effekt av strålningsbehandlingen.

Använder du Apotea? Jag swishar om du lovar att beställa den här. Scrolla till 2 mg när du beställer, du behöver nog det.

E607F9F9-087A-4AEC-BE54-9985DE0200D1.webp

Jag stämmer in i kören. Jag känner så många som skulle sluta röka genom att snusa "tillfälligt". Nu både snusar och röker de.
Själv tänker jag aldrig mer sluta snusa, det var ett helsike och jag riskerar inte att åka dit igen.

Jag använder tobaksfritt snus med mint. Vet att du inte ville ha med smak men jag gillar det, ersätter med vanliga minttuggummi från extra när jag inte vill snusa.

Tips på sorter?

Tips, tankar, övrigt?
Nä skit i snuset det slutar bara med att du får två beroenden istället.
Men om du mot förmodan ändå kör på det tycker jag generalen är godast.

Börja inte snusa!!

Känner fleta som bärjad snusa iställe för att röka och de smusar sedan många råtionden ch klarar absolut inte att sluta. Klara att avstå cigaretter går tydligen men sluta snusa ska tydligen vara rena helvetet.....

Tips på sorter?

Tips, tankar, övrigt?
Beror på vilken sort. General portion ligger runt 50kr sen kan man köpa billigare snus som kaliber för drygt 30kr.
Billigast är att beställa över nätet, men smidigast om man bara ska ha en dosa nu är affärerna smidiga.

De flesta snussorter är ej smaksatta, sen är det skillnad på vit eller original snus när det kommer till portion. Rent generellt rinner det vita portion snuset mindre, men kan i gengäld upplevas torrare än originalet.

Själv har jag slutat snusa, men är grymt sugen mellan varven på att ta en igen. 😅

Jag slutade röka genom att börja snusa istället. Snusade i kanske 1 år innan jag visserligen blev gravid och slutade tvärt. Snusa är inte lika gott som en cigg enligt mig så har verkligen inget sug efter snus. Däremot tänker jag på cigg ungefär varje dag...

Jag snusade General White. Låg mellan 45 - 50 kr om jag inte missminner mig. Smakar tobak.

PMar dig min adress @mandalaki . Jag får se till att tobaken räcker tills posten kommer på måndag.

kl
Jag har snusat förut i ca 6 månader för att sluta röka, funkade finfint att sluta när jag började röka igen.

Jag röker inte så mycket tobak, innan jag fick min diagnos rökte jag 5 paket tobak i månaden (motsvarande 10 paket cigaretter), det har sjunkit av sig själv till 3 paket i månaden, så med viljestyrka borde jag kunna minska ytterliggare. Däremot röker jag många cigaretter, jag rullar dom väldigt tunna, typ som tjocka tändstickor, river även bort 1/3 av pappret.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka