Stora mammakläder

Fille

Trådstartare
Får man vara tjock och gravid samtidigt? Alltså för klädföretagen? Finns det pluzsize mammakläder? Är lång, tjock och gravid! Överdelen är nog inte så stora problem att hitta kläder till, för där drar jag vanliga XL, men byxor behöver jag runt 48-50 om det är jeans eller 46/48 om det är leggings, har kollat lite på nätet men inte hittat några mammaplagg direkt i dom storlekarna! Nån som har bra tips?

Får man vara tjock och gravid samtidigt? Alltså för klädföretagen? Finns det pluzsize mammakläder? Är lång, tjock och gravid! Överdelen är nog inte så stora problem att hitta kläder till, för där drar jag vanliga XL, men byxor behöver jag runt 48-50 om det är jeans eller 46/48 om det är leggings, har kollat lite på nätet men inte hittat några mammaplagg direkt i dom storlekarna! Nån som har bra tips?
Jag är nog typ som du eller möjligen en storlek under dig normalt och mitt största problem var att hitta butiker som alls hade mammakläder. :meh: Väl där var det inga problem att hitta kläder i min storlek, vill minnas att jag kunde ha L eller XL i det mesta.

Har du kollat asos.com? De verkar ha upp till UK20 vilket motsvarar 48, en snabb sökning ger att de för tillfället har drygt 400 st plagg i 48. Vet inte hur gravidkläderna funkar om man är lång, jag som är närmare 180 brukar däremot hitta mycket bra i deras normala tall-kollektion.

Edit. Kollade in på några olika byxmodeller och modellerna i maternitykollektionen verkar vara 176-180 cm långa och drar ca 36 så längden borde ju funka fint även i större storlekar.

Senast ändrad:
Jag är kort och tjock och köpte överdelar från New Look, tights från h&m (lyckades hitta i en butik) och jeans på Mothercare, tror man kunde välja benläng där också och de skickar utan för uk.

Grattis!!! :bump:

Klädtips har jag tyvärr inte, tyckte det var lagom svårt även för mig eftersom alla graviditeter växer olika. Köpte iofs bara ett par jeans o ett par jeansshorts, kunde ha vanliga stretchjeans väldigt länge och även typ träningsbyxor, klänning etc.

Har du kollat asos.com? De verkar ha upp till UK20 vilket motsvarar 48, en snabb sökning ger att de för tillfället har drygt 400 st plagg i 48. Vet inte hur gravidkläderna funkar om man är lång, jag som är närmare 180 brukar däremot hitta mycket bra i deras normala tall-kollektion.

Edit. Kollade in på några olika byxmodeller och modellerna i maternitykollektionen verkar vara 176-180 cm långa och drar ca 36 så längden borde ju funka fint även i större storlekar.

Tack ska gå in och kolla, är 184 cm ;) men är van med för korta byxor haha även om det inte är snyggt alla gånger!

Grattis!!! :bump:

Klädtips har jag tyvärr inte, tyckte det var lagom svårt även för mig eftersom alla graviditeter växer olika. Köpte iofs bara ett par jeans o ett par jeansshorts, kunde ha vanliga stretchjeans väldigt länge och även typ träningsbyxor, klänning etc.

Tack :) än kan jag ha mina vanliga kläder och hoppas på att det funkar ett tag till i alla fall, men vill ändå börja spana lite eftersom mina storlekar redan är lite bökigt att hitta!

Kollade bonprix och asos! Bonprix hade väldigt bra med storlelar, asos hade också en del men tycker det är lite svårare med tanke på att det är en engelsk sida, är inte kung på eng ;)

Kollade bonprix och asos! Bonprix hade väldigt bra med storlelar, asos hade också en del men tycker det är lite svårare med tanke på att det är en engelsk sida, är inte kung på eng ;)

Vi är några galna nätshoppare :angel: här som kan hjälpa till om du hittar något du vill ha där :)

Jag handlar tom på tyska och franska sidor fast min skoltyska är gammal och franskan icke-existerande :o Vad gör man inte om man hittat något man vill ha ;) :D

Då tipsar jag om Bonprix. Är själv 185cm med långa ben (kan inte sitta normalt på tåg och bussar tex) och de har byxor som passar mig. :o:D
Åhh jag har också megalånga ben!!! Min sambo är visserligen några cm kortare än mig men når inte ens fram till pedalerna när jag kör! Toppenbra i alla fall då behöver jag inte fundera på längden i alla fall :)

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 165
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Efter att enbart satsat på dotterns ponnyridning fick jag sitta upp på en föräldradag på ridskolan och rida en sväng, blev sugen att...
Svar
8
· Visningar
2 385
Senast: cewe
·
Övr. Barn Har svårt att hitta mammakläder och ffa byxor. Nu är jag på jakt efter jeans och de flesta är ankellånga alt michael jacksonkorta...
2
Svar
20
· Visningar
3 027
Senast: skiesabove
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 619

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka