Stora hästar..

Ribbson

Trådstartare
Hejsan. Alla ni som har stora hästar, var får ni tag på träns, täcken , benskydd mm. Jag har en halvblodskorsning som mäter 185 cm i mankhöjd och jag har jättesvårt för att hitta , framförallt träns, men även täcken och benskydd som räcker till. Hjälp mig snälla...:crazy:

Sv: Stora hästar..

När jag hade ardenner så upptäckte jag att de billigare märkena/sorterna ofta hade större storlekar. T ex hittade jag ett träns för 99:- på en tävling som satt väldigt bra på henne. Visserligen var tyglarna för korta med det var ju enkelt att byta ut. Innan dess så hade jag bara hitta körhuvudlag till henne. Även nylongrimma hittade jag på EKO-hallen för en femtiolapp. Tidigare var det bara svindyra ardennergrimmor i läder som gick att hitta.
Täcke (hade bara ett i fleece fär att hjälpa henne torka) fanns hos Buccas.

Sv: Stora hästar..

Tack för tipset....:banana: Om det finns någon mer däryte som har erfarenhet av stora hästar och saker till dessa, hör av er.:)

Liknande trådar

Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 539
Senast: Badger
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
340
Senast: MiniLi
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 058
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 803

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat