Stora förvaringstråden

Mirre

Trådstartare
Det här skulle bli en tråd om en teburk, men under tiden jag skrev det så kom jag på allt annat som vi behöver bra förvaring till också så då blev det en sådan tråd istället :D

Vi är stora teälskare både sambon och jag och har då alltså ganska mycket.
Men just nu så står det fullt med påsar och askar i en enda röra i skafferiet så vi
behöver någon bra burk eller nåt att ha allt i. Gärna en snygg sådan också som man kan ha framme. Vad har ni? Bild?

I köket har vi en bänk där det alltid samlas papper, reklam, tidningar, allt i en enda hög. Stor hög! Ser förjäkligt ut och jag begriper inte varför allt hamnar där.
Bänken är vid fönstren och inga köksredskap, skåp eller nåt på den. Ändå är den alltid full av grejer. Någon mer med samma problem som har nån bra lösning?
 
Sv: Stora förvaringstråden

Jag och min sambo är oxå teälskare.
Vi föredrar att köpa te på lösvikt och då är det nästan ett måste att ha burkar mm. I tebutiken har de väldigt fina burkar i bra och olika storlek som är ganska snygga och lättstaplade, dock är det svårt att märka dem. Jag har sett dem i en del matvarubutiker som har köksprylar oxå. Dessutom kostar de mellan 30-50kr/st och det springer lätt iväg om man ska ha ett par stycken. Men vi brukar köpa en burk då och då.
Eftersom jag pluggar på annan ort än jag bor så har jag bara en teburk i den mindre varianten här och resten i tätslutna påsar.
teburk.jpg

Orkar inte göra mer än så här denna morgon... ;)

När det gäller "pappershögen" förstår jag precis vad du menar! Hemma hos oss är det ena halvan av köksbordet som allt "dumpas". :crazy:
Sen har vi ett hörn av köksbänken som allt papper som ska på återvinning hamnar, så även om det är städat, diskat och undanplockat ser det stökigt ut. :( Jag har funderat på att skaffa någon "låda" eller annan insamlingsbox, men det måste ju vara snyggt och passa in oxå.
 
Sv: Stora förvaringstråden

Har ni sett IKEAs nya källsorteringslådor? De ser ut som skoskåpen i plast fast olika storlekar. Mkt smidiga till källsortering och annat skräp ;)
Förvaring av te har jag inte mkt koll på... Men vill du ha en snygg större till flera eller till en o en?
 
Sv: Stora förvaringstråden

En att samla allt i, annars blir det hur mycket burkar som helst:D
 
Sv: Stora förvaringstråden

Jag har en teburk från Bruka Design, finns en på Tradera just nu, finns nog med lite olika färger för den jag har är med vit text. Locket är tätat med gummi så det håller tätt så inget försvinner och inget kommer in.
Får plats med ca 50 Lipton pyramidpåsar i den, utan att trycka ner dem utan bara hälla så det får plats en del!

125 kr kostar de i butik. Finns Kakor (jag har en sån också), Coffee, Sugar också vad jag vet om man vill matcha. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Stora förvaringstråden

Jopp, jag har sett de. :)
Måste vara något i typ den storleken. Men jag tycker de är lite fula att ha på bänken (eftersom det är all plats vi har just nu)... :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 516
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Lite bakgrund. Köpte Hiiri för nästan exakt ett år sedan då hon var 7 månader gammal. Bodde då i ett hus på landet samman med några...
2
Svar
32
· Visningar
3 942
Senast: LiZH
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 514
Senast: Tjôta
·
Hemmet Buke brukar ju ha svar på allt så jag tänkte bolla lite med er :) Jag och sambon köpte ett jättefin hus för ett tag sedan, samma dag...
Svar
19
· Visningar
2 782
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp