Stora bogblad.

Sorbe

Trådstartare
Är det 'hemskt' om en häst har det? Vad kan det resultera i? Framtung häst med belastningsskador fram eller gör det ingen skillnad mot en häst med mer normalstora bogblad?

Sv: Stora bogblad.

Man får väl anta att de "stora" bogbladen passar hästens anatomi fö och därmed inte innebär några problem alls. Har aldrig hört talas om problemet.

Sv: Stora bogblad.

Min häst har stora bogblad, och jag har aldrig märkt några problem med detta, möjligtvis att det är svårt att hitta en bra sadel.

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 995
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 583
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 552
Senast: Liten
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
671
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka