Stor sits!

8

89madde89

Någon mer än jag som tycker att sin egna westernsadel har stor sits. Liksom om man sitter som man ska på sadeln så är framvalvet långt fram. Funderar på om jag ska skaffa en mindre sadel,men vet inte.. :confused:

Sv: Stor sits!

Näää.. Min sadel är underbart skön och har aldrig suttit i något bättre :love: .. Låter som du skall ha en mindre sadel däremot.. Vad har du för sadel?

Kanske ska du ha mindre sits, men är det inte så att du sitter för långt bak? du ska inte sitta på bakvalvet, det ska gå in en hand bakom din rumpa o bakvalvet.

Kanske ska du ha mindre sits, men är det inte så att du sitter för långt bak? du ska inte sitta på bakvalvet, det ska gå in en hand bakom din rumpa o bakvalvet.

Men det är det att det är ju så svårt att hålla sig fram på en westernsadel,utan att luta sig på bakvalvet. T ex. när man travar och galopperar så glider man ju bak på bakvalvet. Det är ju inte så att jag sitter på det,utan att jag lutar mig på det.

Näää.. Min sadel är underbart skön och har aldrig suttit i något bättre :love: .. Låter som du skall ha en mindre sadel däremot.. Vad har du för sadel?

Jag har en sadel i 16 tum,och sadeln är vädligt stor,både i sitsen och på hästen. Men nu har jag sålt den och hittat en annan som passar en D-ponny (tum16). Passar för ev. mindre varmblod (som jag har). Så jag hoppas den ska passa!

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 034
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 200
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka