Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Clark Kent!
För att inte tala om hur mycket information de kan få ut från kreditkorts-transaktionerna. Tänk om polisarbete var lika enkelt som på film!
På tal om datorer i film.
Man kan komma in i system och styra allt i byggnader och hitta alla ritningar för hus, tunnlar, kraftverk osv. Alla system är kompatibla med varandra dessutom. Alla ritningar är i 3D dessutom. Alla system visar grafiskt vad som händer också.
Jag som jobbar med det här är glad om jag efter några veckors letande och ringande överhuvudtaget hittar ritningar. System för byggnader pratar inte med varandra och är ofta inte ens online. Det är ofta helt omöjligt att få en överblick över alla system.
Men på film kan man bara zooma sig in i en byggnad och sen styra precis allt utifrån.
Jag stör mig på att de flesta huvudroller innehas av vita män, i Hollywood.
Samt att tjockisen nästan alltid dör först i high-school-filmer med skräcktema, därefter en "svart" man. Snyggaste kille och snyggaste tjejen överlever.
Alla dessa poliser som åker helt själva till den misstänkte mördarens gömställe, när de som genom en snilleblixt lyckats lista ut var den uslingen befinner sig. Dessutom har den ensamma polismannan eller -kvinnan glömt sitt tjänstevapen i skrivbordslådan på polishuset och mobiltelefonen har visst slut på batteri. Inte har hen berättat för någon annan vart hen ska heller! Attans osis de har när de tänker de där filmsnutarna!