Stor knöl

E

eiwo

Någon som har en gissning på vad detta kan vara?

Dåliga bilder, men det var det bästa jag kunde få till. Knölen är stor som min handflata ungefär, känns 'stum', är inte som om det vore vatten i men den är inte heller stenhård. Inte varmt och hästen reagerar inte när man trycker och pillar på den. Kan inte se något sår eller liknande, strecket som syns var där innan. Fanns inte vid utsläpp kl sju i morse, såg det kl ett ungefär. Mamma gissar på spark, stallkompisen på bromsbett. Finns bara en knöl, sitter ungefär mitt på magen sett från sidan.

Någon som har en annan gissning? Hur länge ska jag ge den att bli mindre/försvinna innan jag ska börja oroa mej? Något man ska/inte ska göra?

Sv: Stor knöl

Min förra ponny hade massvis med liknande bett på magen under betesperioden som jag antog var bromsbett. Hon reagerade inte när man rörde vid dom och verkade inte ha ont.

Du kan ju avvakta ett par dagar och se ifall dom "växer" eller om hästen visar obehag.

M-oaa

Sv: Stor knöl

Sådär reagerar min ena häst på fästingar.. försvinner när fästingen är borta plockad.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 046
Senast: Fazeem
·
Hästvård Jahapp det tar minsann aldrig slut 😣 Haft problem med mugg på ett ben sen i somras och nu börjar det äntligen se ut som att det släppt...
2
Svar
31
· Visningar
3 452
Hästvård I höstas bröt knottallergi ut på min häst. En kraftig sådan. Tidigare har vi bott på en blåsig slätt utan knott och därav har vi inte...
2
Svar
35
· Visningar
3 856
Senast: nullo-modo
·
Hundhälsa Hittade vid dagens borstning konstiga bulor på min hunds öron. Efter att ha känt lite så kom jag fram till att de måste vara luft...
Svar
6
· Visningar
2 281
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka