stor häst?

D

drama

Det finns folk som säger att det är lättare att holla på med NH om man har en stor häst,att dom stora hästarna förstår lättare.Jag vet inte om detta stämmer!! det värkar konstigt tycker jag!! vad tror ni om det här??

Sv: stor häst?

nej, storleken har ingen betydelse ;)

NH funkar nog på de flesta hästar, jag kör det påbåda mina..
arab, och en shettis. Det funkar utmärkt! :bump:

det där har jag aldrig hört förut. Däremot är det enklare, enligt mina erfarenheter, att arbeta med en häst som är flockuppfostrad från början. Det här med att ha hästar en och en i små hagar :crazy: :crazy: :mad: :mad: då får man ofta lägga ner en hel del jobb bara på att lära hästen prata samma språk.

Jag håller på med islandshästar och de flesta går ju i flock från att de föds, då lär de sig snacka hästspråk på riktigt och sen är det bara för oss att ta efter.

Jag tror att en av anledningarna till att det ofta uppstår bråk kring ihopsläpp och att folk är så rädda för det handlar om att hästarna inte är flockuppfostrade och inte kan snacka med varandra.

Sällan är det problem i vår flock med islandshästar, på några minuter har de nosat runt och flyttat lite på varann, ja sen är allt som det ska. Skadefritt och bra. :smirk:

jag har aldrig hört att det skall vara lättare med en stor häst??? Spelar väl ingen roll va för häst det är, NH handlar ju om hästens beteende.

Nu har jag aldrig testat NH med stor häst, men lättare än med min flockuppfostrade islandshäst har jag svårt att tänka mig att det kan bli. Han kunde ju allt från början - bara för mig att använda hästen som lärare.....

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 339
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
790
Anläggning Upptäckte idag att hästarna börjat gnaga på de stora granarna i hagen. Det finns ett antal grandungar med stora granar. Bästa o...
Svar
10
· Visningar
914
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30