Stoppa en galning

Mirre

Trådstartare
Märklig rubrik kanske, och det är en risk att skriva här. Det blir luddigt som tusan, men vill inte skriva det för detaljerat. Man vet inte vem som läser. Undrar ni något så pma.
Men vi vet inte vad vi ska göra, vi får ingen hjälp någonstans ifrån.:(

Det gäller alltså en person som har flyttat ihop med en, som alla trodde var vettig och bra först. Men människan är galen. Riktigt galen, h*n är farlig.
Drar sig inte för någonting, totalt hämningslös.

Den person som lever med den här galningen är totalt nedbruten.
Från att ha varit social, framåt och enormt noga med utseendet (nästan fåfäng), till att vara totalt ovårdad, knappt lämna huset (h*n får inte), inte ha kontakt med någon alls och mer eller mindre helt apatisk. Kontakta personen går inte för sambon kontrollerar precis ALLT. Vi vet att personen blir misshandlad i hemmet osv. Men inget händer, anmälningar läggs ner och ingen tror oss.

Denna tokiga människa är extremt manipulativ.
Vänder allt emot andra, allt är andras fel och det denna gör vänder h*n på och hävdar att andra gjort. Läser man om vad som kännetecknar en psykopat
så stämmer varenda liten jäkla bokstav in exakt. :cautious:

Så frrågan är ju, vad i hela friden gör vi?!
Hur får vi bort våran bekanta därifrån? Medan det finns någon kvar att få bort, människan är ett vrak, ett skal av sitt egentliga jag :(

Hjälp? :(

Sv: Stoppa en galning

Kan du på något vänster lyckas få träffa din bekanta på en fika, ute på stan, som godkännes och inte blir avslaget av denna "psykopat"?
Kanske du kan fråga din bekanta hur denne verkligen mår och erbjuda att du där och då tar med denna bekanta hem och sedan skickar dit någon annan att hämta saker än just din bekanta? För det kan ju vara så att personen vill där ifrån men inte vågar när chansen väl finns och då behöver man vänner som gör det obekväma.

Kanske inget supersvar. Har själv växt upp i familj där ena föräldern är psykopat,det är svårt att ta sig ur det på egen hand och man behöver verkligen någon som gör det avslutet åt en, för man klarar inte det själv :(

Tyvärr inte, är knappt att personen jobbar längre.
H*n har blivit helt hjärntvättad att vi är "the bad guys" sas, det är vi som gör fel mot dem. Så det är taggarna ut mot oss bara.

Hmm, jag hade nog tagit kontakt med kvinnojour och hört om de har några bra tips (och även om det är en man som råkar illa ut kan de säkert hjälpa till/komma med tips).

jag är lite drastisk så jag hade åkt dit då partnern är ute/på jobb och kidnappat min vän. Tagit kontakt med kvinnojour före/efter.

"Jag vet att han slår dig, och när han gör det vill jag att du ringer mig. Jag hjälper dig att flytta, du får bo gratis hos mig tills du är på fötter igen. Här har du en nyckel, tvek inte att använda den".

Du kan inte tvinga henne till något, och att sätta dit psykopater är inprincip omöjligt. Nappar hon på ditt erbjudande (mest troligt strax efter en misshandel i sådana fall) så kommer hon hoppa fram och tillbaka mellan dig och honom tills hon "nyktrar till", dödas eller tar sitt eget liv. Men hon vet att du finns och att hon har en trygghet att fly till. Det är det enda du kan göra för henne...

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 185
Senast: Twihard
·
Relationer Jag har en släkting som är svårt sjuk och ligger för döden enligt andra släktingar. Jag vet inte hur nära inpå man brukar uttrycka dessa...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 270
Senast: Freazer
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 510
Senast: Imna
·
Skola & Jobb Snälla kloka ni, hjälp mig ordna reda bland mina tankar. Jag har ett jobb, ett jobb som bl a innefattar en del kontakt med...
Svar
15
· Visningar
1 913
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?

Hund, Katt, Andra Djur