Stopp mellan Stockholm och Ystad - vart?

Voeux

Trådstartare
Om några veckor bilar vi Stockholm - Ystad för att checka in på Villa Strandvägen intill Ystad Saltsjöbad en helg, efter tips i tidigare tråd här på Buke (tackar tackar!). Jag har dock insett att jag gärna inte bilar hela vägen ner på fredag morgon, dels för att det är lite väl långt men också för att det är på sambons 30-års dag så det känns trist att spendera så mycket tid i bilen. Det vore trevligt att hänga på låset vid incheckning och dessutom komma rätt utvilade.

Så, vi kör ett stopp på vägen ner. Men vart? Det vore trevligt att se Österlen på vägen ner, så om anhalten bryter ut från motorvägen och håller till mer österut så gör det ingenting. Nåt i Småland kanske? Tar gärna emot tills på boenden men framför allt vilken stad/by vi bör stanna till i :)
 
Du menar var ni ska stanna tänker språkpolisen ;)

Antingen kör ni E22 längs med kusten eller så kör ni E4.
Jag brukar sträckköra E4 rätt ofta till Skåne med stopp i Linköping hos min unge.
Hade jag kört den vägen hade jag stannat i Vadstena det är en mysig stad. Hade jag kört E22 borde stopp kunna ske i Kalmar kanske? Då får ni lite Österlen på vägen ner
 
Du menar var ni ska stanna tänker språkpolisen ;)

Antingen kör ni E22 längs med kusten eller så kör ni E4.
Jag brukar sträckköra E4 rätt ofta till Skåne med stopp i Linköping hos min unge.
Hade jag kört den vägen hade jag stannat i Vadstena det är en mysig stad. Hade jag kört E22 borde stopp kunna ske i Kalmar kanske? Då får ni lite Österlen på vägen ner

Jag hittade Teleborgs Slott i Växjö och gjorde en prelbokning! Någon som bott där? Det kändes lagom "mittemellan" och såg häftigt ut. Har inte kollat så värst mycket så kanske ändrar mig om jag hittar något bättre.

Kalmar är himla trevligt, hittade nåt ställe man kunde övernatta vid en fyr där. Det verkade fint!
 
Jag hittade Teleborgs Slott i Växjö och gjorde en prelbokning! Någon som bott där? Det kändes lagom "mittemellan" och såg häftigt ut. Har inte kollat så värst mycket så kanske ändrar mig om jag hittar något bättre.

Kalmar är himla trevligt, hittade nåt ställe man kunde övernatta vid en fyr där. Det verkade fint!
Teleborgs slott är mysigt. Jag har inte övernattat på slottet, men bor i stan och varit där ibland. Fina omgivningar också om man vill ut och promenera lite. I centrum finns trevliga restauranger :)
 
Har bott på Teleborgs slott, mysigt med god mat. Nackdelen är att rummen ligger några trappor upp utan hiss och att det inte finns toa&dusch på rummet.
Går buss in till Växjö C
Kan hålla med tidigare inlägg att E22 kör man inte, hetsig trafik. E4:an är bättre och snabbare.
 
Har bott på Teleborgs slott, mysigt med god mat. Nackdelen är att rummen ligger några trappor upp utan hiss och att det inte finns toa&dusch på rummet.
Går buss in till Växjö C
Kan hålla med tidigare inlägg att E22 kör man inte, hetsig trafik. E4:an är bättre och snabbare.

Jag bokade ett rum med eget badrum :) Fanns båda varianterna! Kul att höra att maten var bra där!
 
Jag skulle välja Gränna och Visingsö framför Växjö alla dagar i veckan! Var i Gränna för några år sen och bodde på Amalias hus, supermysig. Sen att åka till Visingsö känns som en midsommardröm typ. :love:

Växjö tycker jag är en ganska trist stad, har bott på Teleborgs slott (eller någon sidobyggnad vid vattnet) och var väl inte jätteimponerad men det är säkert mycket finare och trevligare om man bor på själva slottet.
 
Om ni känner att ni har mycket tid så skulle jag annars ta ett stop på Eriksberg i Blekinge. FANTASTISK mat, fina rum och så spännande safari! Men där tycker jag man ska ha gott om tid för att kunna se alla djur.
 

Liknande trådar

F
Hästmänniskan Hej! Jag är ny här på forumet och undrar om det finns någon som jag som driver inackorderingsstall delvis kollektivt? Jag börjar...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 494
Senast: sommartjejen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp