Luktpion
Trådstartare
Kan det finnas något samband mellan årstid och stopp i avlopp? Vi har bott i vårt hus i två vårar och båda gångerna när våren kommer, när det börjar bli plusgrader ute dagtid, så blir det stopp/trögt i avloppet. Det är inte helstopp men det går trögt när det rinner ner både i toalett, dusch, handfat och i köket så det borde väl vara något ganska långt ner i rören? Vi har försökt med något medel från Clas Olsson men det hjälpte föga. Förra året "löste det sig självt" efter ett tag och det har inte varit några problem sommaren, hösten eller vintern sedan dess. Därför känns det lite omotiverat att lägga ner en massa pengar och energi på det men samtidigt vill vi ju inte ha det så här varje vår. Det kan ju vara en slump att det kom samtidigt också. Är det någon som har idéer/erfarenhet?
Jag tänker att det kanske kan ha något samband med att snön smälter men jag har ingen aning om det ens kan påverka avloppet.
Jag tänker att det kanske kan ha något samband med att snön smälter men jag har ingen aning om det ens kan påverka avloppet.