asynja

Trådstartare
Red min älskade gamle häst tidigt imorse, han blir 22 år den 1 april :smirk:

I vanliga fall är han som ett slagskepp, stor och tung. Idag kunde jag rida fram ordentligt, var ensam i ridhuset och plötsligt bär sig hästen och går som en gud. Detta händer någon gång i månaden, och idag var det aldeles otroligt, vi dansade.

Visst är det underbart när den här känslan finns, jag får bära med mig den ett tag framöver när han far runt som x2000 igen :smirk:

Sv: Stolt

Oh, låter underbart! :love:

Vet exakt hur det känns, man bara flyger fram, och man vill att det aldrig ska ta slut och man börjar undra om man kommit till himlen. Nästan så man glömmer tid och rum :D

vet hur det känns har samma sak med foderhästen som brukar vara tungriden o inte lyssn (tycker inte om dressyr) men ibland bara klickar det=)

Man måste ta vara på de ögonblicken som är fina. Det har jag lärt mig nu med min pålle :smirk:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 642
Senast: MJLee
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 232
Senast: Magiana
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 163
Senast: Lisa2014
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama