Stolt över den "lille" tjockisen

doglover

Trådstartare
:bump:Han ligger nu och söver som en gris efter att jag nattat honom med pyjamas på och godnattsagor. Det var väl tur att det kom hem en försäljare till oss, inte alltid så uppskattat men det var det den här gången när vi fick höra att det var en hel uppsättning böcker med alla möjliga barn- och godnattsagor!

Nu är lillen 10 v gammal. Igår brände han av det första rikitga skrattet. Innan det så var det en massa andra "jag är glad ljud" men nu var det ett riktigt skratt! Han har också lärt sig att vända sig själv från mage till rygg!

Man blir så glad när han ler mot en i spjälsängen på morronen när man ska ta upp honom. Man känner sig faktiskt lite bättre i sin roll som förälder. Tycker ni inte det?

Ska bli spännande och se hur stor han han blivit på fredag. Stl 62 är nästan för litet, 62/68 sitter som gjutet och 68 är bara lite stort.
Väger en hel del nu, över 7 kg nånting och för några veckor sen var han 61 lång..
 
Sv: Stolt över den "lille" tjockisen

Stora killen! Det där med leendet känner jag igen, det känns så bra att mötas av det mitt inatten när han vill ha mat, och han tar sig tid att JÄTTEle, trots hunger!

Min vägdes i torsdags, 7100 gram nu och nästan 64 cm lång!
 
Sv: Stolt över den "lille" tjockisen

Stora killen! Det där med leendet känner jag igen, det känns så bra att mötas av det mitt inatten när han vill ha mat, och han tar sig tid att JÄTTEle, trots hunger!

Min vägdes i torsdags, 7100 gram nu och nästan 64 cm lång!

Ja, första leedet, man smälter ju!:love:
Också stor. Dom växer fort. Hans allra första kläder kunde han ha en ca 7 veckor. Sen var dom för små.
Nu ligger han helt utmattad under babygymmet. Han har börjat uppskatta det mer på senare tid även fastän det bara är ett sånt enkelt i plast. Det trodde jag inte, men han har ju skoj där under!
 
Sv: Stolt över den "lille" tjockisen

Vårat gym är också ett väldigt enkelt i plast, men jag byter leksaker i det ibland, så det är rätt spännande ändå! Just nu hänger det ett par gula ankor i det, som är väldigt mysiga att ta i :)
 
Sv: Stolt över den "lille" tjockisen

Vårat gym är också ett väldigt enkelt i plast, men jag byter leksaker i det ibland, så det är rätt spännande ändå! Just nu hänger det ett par gula ankor i det, som är väldigt mysiga att ta i :)

Har inte bytt leksaker än, han har inte så jättemånga. Men kollar runt efter fler. Han har en favorit från fisher price....gillar det märket
 
Sv: Stolt över den "lille" tjockisen

Jag hänger upp allt möjligt i det, förra veckan hade han sina prasselböcker från Go´boken hängandes i det, och den här veckan är det mjukisankorna :D. Ska göra lite egna leksaker med, har bara inte kommit på vad det ska bli ännu, bara det prasslar och är ordentliga kontraster på dem så är han nöjd! Har massor av tyg liggande, så det blir nog en del fantasidjur sydda kan jag tänka mig, med cellofanplast inuti så de låter bra.
 
Sv: Stolt över den "lille" tjockisen

Nää vad söööt han är nu när han skrattar...skicka bilder nån dag på han...Pussa han från mig haha faster madde...jag låter som jag är 50 år :)
 
Sv: Stolt över den "lille" tjockisen

Nää vad söööt han är nu när han skrattar...skicka bilder nån dag på han...Pussa han från mig haha faster madde...jag låter som jag är 50 år :)

haha, ja men faster sara låter ju ännu äldre..............

ja han skrattar väldigt ofta nu. pratar väldigt mycket med. he ja du ska få bilder
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp