STOLT matte!

nevin

Trådstartare
Idag har min vackra hund verkligen gjort mig stolt, och mildögd:love: :love:

Var ute i parken en stund, satt på en filt och bara njöt av att det är så skönt ute. Lotus brukar inte tycka att det är nån höjdare, då han hellre går och sniffar på nån kissfläck eller så, men idag har han suttit fint vid min sida hela tiden. Han lade huvudet mot min bröstkorg, och bara blundade när jag smekte honom över öronen, och satt säkert en 10 minuter på det viset!

När vi skulle gå hem kom en dam med sitt barnbarn i vagn bakom oss, och barnet var väldigt nyfiken på hunden. Jag frågade om de ville hälsa, och damen sa att det ville de. Min kära hund går då fram (normalt kastar han sig över folk och försöker komma innanför skinnet på dem :angel: ), ställer sig med bredsidan mot vagnen och låter barnet klappa på honom. Helt still står han, trots att barnet tog ett rejält tag i pälsen på honom. sedan vände han nosen mot barnet, som då stoppar in fingrarna i alla öppningar som finns i ett hundansikte :rofl: :rofl: , och står så en stund. Damen berättade att barnet hade bekantat sig med sin första hund för bara några dagar sen, så det var ju väldigt nytt, och lite otäckt, men han bara klappade, drog i pälsen och såg hellycklig ut! Och jag är så stolt över min hund som anpassade sitt beteende så bra utan att jag behövde säga något till honom - underbara jycke!


Jag älskar verkligen min fina Lotus!
8619051.jpg
 
Sv: STOLT matte!

Håller HELT med dig. Ge Lotus en puss från mig. En sån klok kvinna som lät barnet klappa honom. Såna ungar får en helt annan syn på djur när de blir äldre. :bow:
 
Sv: STOLT matte!

Ja, jag blev väldigt glad när hon ville klappa honom, och en puss ska han få :love:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 398
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 078
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp