Stökiga unghingstar

Problemet är ju såklart inte samma för ägaren eftersom denna ju hämtar sin häst, om du ber ägaren hämta DIN häst i hagen så kanske ägaren inser problemet på ett annat vis?
I övrigt håller jag med samtliga, i ett stall med inackorderade måste alla hästarna vara tillräckligt vettiga för att det inte ska innebära fara för någon. Om en häst beter sig som denna måste den flyttas på ett eller annat vis.
Jag har en bekant som hade sin ung(hingst) på liknande vis, lät den gå okastrerad och ouppfostrad för länge. Jag vill minnas att det var iaf ett par riktigt allvarliga incidenter i hagen med andra hästägare som råkade illa ut... :(

Liknande trådar

Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 007
Senast: Efwa
·
Träning Har ett sto som är eller ska väl säga har alltid varit väldigt låg i rang och alltid den som har varit den mobbade. Hon har alltid...
2
Svar
30
· Visningar
5 938
Senast: Tussinussen
·
Hästhantering Vi har gjort om lite i flockarna i stallet och vår kaxiga b-ponny fick flytta in till två äldre herrar...ponnyn är ganska ranghög och...
Svar
5
· Visningar
1 484
Senast: Texaz
·
Hästhantering Tänkte höra med er här om ni har några tips eller knep på hur jag/vi kan lösa ett problem: Jag har en valack som stått på boxvila och...
Svar
5
· Visningar
2 035
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama