Stoiga ston

Zamira

Trådstartare
Vi har ett sto som är väldigt stoigt.
Går i brunst så fort en valack dyker upp. Lyckas få de mest ointresserade valackerna intresserade... och så lite sto-humör på det?

Gurkmeja sa någon, men är inte det mest för leder och liknande?

Vill ha förslag, på tillskott som hjälpt er, eller kanske era ston rättare sagt;)

Sv: Stoiga ston

Hehe...
Mitt sto lyckades på äldre dar locka gammelvalacken i hagen till inte så lite rajtantajtan i hagen under två brunster....:o

Det blev varsin hage innan de gjorde illa varann, och innan jag hade googlat klart vad som var bäst var brunsten över.
Men munkpeppar var det jag hittade som tydligen ska hjälpa (det har ju fått sitt namn av en anledning ;)).

Sv: Stoiga ston

Tack båda, blir nog till att prova det. Just nu får vi alldeles för mycket rajtantajtan, även på de pojkar som annars inte visar minsta tendens till intresse av brunstiga ston.

Men hur får man i dem det då? Googlade lite, och de är hela pepparkorn? Pillar de inte ut dem? Betforkladd kanske?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 779
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 930
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar