Stofamilj 32?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Pockan
  • Startdatum Startdatum
P

Pockan

Hej! Har tyvärr packat ner mina "häst"böcker, och undrar om någon här vet något om stofamilj 32, sk Blondine familjen (om jag minns rätt). Vet att det finns många kunniga människor här så jag passar på att fråga om någon känner till stoet Tarantella 9143 e: Jovial. Hon ska enligt uppgift vara Elit, plus tre generationer Elitston bakom henne, kan det stämma? Snälla hjälp. Tycker att det verkar för bra för att vara sant! ;) Det kan vara lite lurigt att lita på vad man hör ibland. :D

MVH / Fia

Sv: Stofamilj 32?

Slog lite snabbt på nätet då jag ej är lycklig ägare av några stamböcker och fick fram att hon är mormorsmor till hingsten Hip Hop. Gå in på Möllerups hemsida och läs om honom så får du se att det inte bara är Hip Hop hon lämnat.

Hälsningar Helen

Tarantella är elit! Hennes mamma Tango 8335 född 1966 och mormor Hambo 6940 född 1962 var två mycket framstående avelsston och kan mycket väl ha blivit elit-premierade i efterhand. De är dock så gamla att de antagligen fick sina elit postumt och då kan man inte se det i stamboken. Vad gäller Tangos mamma Celsia 5906 så var hon född 1954 och jag vet inte om så gamla ston omfattades av elit-systemet som inte är mera än en 15 år gammalt.

Hej! Det verkar vara en bra stolinje!! Om du har tid och lust, vet att det tar tid får du mer än gärna skriva föllista (om du har någon vill säga) på Tarantella. Det vore otroligt snällt!
Tusen tack!
Fia

Det ÄR en bra stolinje!

Jag pm:ar föllistan till dig, efterom sådana har en tendens att bli borttagna här.

Snälla Görel du kan väl ändå chansa - bra ston är av allmänt intresse och det är ju inte alla som har dem bra böckerna att slå i.

Sedan så tycker jag att det finns så mycket att lära av de gamla stolinjerna både nationellt och internationellt, så man kan inte negligera dem ston som faktist har haft fina framgångar inom aveln genom att säga att vi inte får diskutera dom här. Själv så avlar jag inte på hingstar utan på stolinjer som dom hingstar jag använder mig av företräder.

Jag vet inte, men som uppfödare så tröttnar jag nästan på att deltaga i ett forum där man bara får diskutera en del av aveln men inte den delen där allting bottnar - hos våra kära ston och och alla fantastiska och förnämliga mödrar.

Hälsningar Helen

Ps Det här är inte riktat till dig personligen utan bara en förklaring till varför jag ber dig att lägga ut familjen ändå.

Liknande trådar

A
Avel Hej! Jag har börjat leta hingst redan :D . Störtkul! Jag undrar lite över nedärvbarheten av storlek. Don Primero tex är i Sverige...
Svar
10
· Visningar
1 132
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Guldfasanerna