Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har ett sto ur stofamilj 1, undan Ucita ( Urbino) uu Rocita uuu Krecita. Uppfödd av Ingvar Nilsson
Är det någon som vet mer om denna stofamilj? Jag vet att Rocita lämnade hingsten President som bara var godkänd en säsong, men annars kan jag inget. Tacksam om nån vet nått.
Stofamilj 1, Zaida-familjen har fått sitt namn efter stoet Zaida 1859 som inköptes till Flyinge i början av 1920-talet.
Zaida var född 1920 e Zeus u Aida e Udiacus x u Redina e Reform xx u Undine e Indus u Urbana e Aurico (Lipizaner) u Sanchan ox e Dahibi ox.
Zaida blev mamma till de godkända hingstarna Dante och Opal 184 samt 5 stamboksförda ston. Det är från henne huvudgrenen av familjen stammar, men Zaidas mamma Aida hade också en helsyster, vars namn jag inte minns just nu Från henne stammar en mindre gren av familjen.
Tyvärr är det så att om man skriver för ingående om ston här så tas tråden bort
Din häst stammar från Zaidas dotter Zaida II 2609 född 1932 e Ruster genom hennes dotter Zittra 4356 född 1944 e Onkel 182, båda på Flyinge. Zittra såldes från Flyinge 1955, men innan dess hade hon hunnit få dottern Cita 6022 född 1955 e Heristal. Cita såldes från Flyinge som föl eller unghäst, och var hela sitt avelsverksamma liv i privat ägo.
jag har ett med som är ur stofamilj 1 med stamen bak till "grundstoet" är
Florette (1)
Fatima
Farita
Fortuna
Fabula II
Fabula
Zaida
mer vet jag inte. men skulle vilja veta om det kommer "sporthästar" ur denna stofamilj.
Kropp & Själ Det finns dessutom på tok för litet underlag i studien för att säga något bestämt. Det är en liten studie som inte alls hade för avsikt...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.