Sto som kissar som en vallack...

polly p

Trådstartare
Börjar fundera på om mitt sto har någon typ av problem åkomma eftersom hon ställer benen väldigt långt bakom sig när hon skall kissa.
Har gjort det så länge jag har haft henne och också hos tidigare ägaren men detta var inget hon tyckte var konstigt...
Det luktar inte om urinen och det verkar vara normal mängd.

Jag hade en alternativbehandlare som undersökte henne med värme kamera och enligt henne hade markerade det runt bäckenet ganska mycket.
Jag oroar mig nu för ev. njurar, livmoder, rygg bäcken m.m.

Någon som haft ett sto som gjort likadant?
Självklart går jag vidare med vet. men är nyfiken om någon mer haft samma "problem"/beteende?

Sv: Sto som kissar som en vallack...

Dom vill inte kissa på sina ben.

Visst kan det vara något, men jag skulle inte oroa mig alltför mycket. Hästar kan välja väldigt olika ställningar för att kissa, vissa står med benen rakt ner och lyfter knappt på svansen, medan andra är renligare och står med bakbenen långt bakom sig och lägger svansen upp över ryggen. Det finns inget som tyder på att det skulle ha någon betydelse.

Att ni sett något med värmekamera behöver inte heller betyda någonting. De där kamrorna hittar alltid någonting. Skulle du kolla igenom dig själv skulle du också hitta små skavanker, det betyder inte att du är döende.

Är du orolig så kolla med veterinär, men jag tror inte du behöver förutsätta att någonting är fel.

Helt normalt. Däremot om den inte kan kissa på en god stund i den ställningen eller kissar ofta- skulle jag börja fundera.

"Svarar alla"...
Tyckte bara att hon ställer benen väääldigt långt bakom sig men som ni också säger, att iom "kisseriet" f.ö verkar fuka normalt så kanske jag inte skall nojja:smirk:...

Ibland skenar fantasin iväg..,

Hon är grinigare än tidigare när man spänner täckesgjordar etc men vid ridningen så tycker jag att det tuffar på framåt så...Don´t worry:smirk:

"Svarar alla"...
Tyckte bara att hon ställer benen väääldigt långt bakom sig men som ni också säger, att iom "kisseriet" f.ö verkar fuka normalt så kanske jag inte skall nojja:smirk:...

Ibland skenar fantasin iväg..,

Hon är grinigare än tidigare när man spänner täckesgjordar etc men vid ridningen så tycker jag att det tuffar på framåt så...Don´t worry:smirk:
He he, båda mina ston står långt bak med benen när de kissar. Helt normalt skulle jag säga!

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka göra en lång historia kort. Från det att vi hämtade vår 8 veckors valp så har hon haft ständiga problem med kisseriet. Hon...
Svar
7
· Visningar
2 998
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 966
Senast: Nominous
·
Katthälsa hej allihopa! Jag hoppas att ngn vill ta sig tid och läsa detta inlägg och hjälpa mig! Jag har en birmahona på 1 år, hon är kastrerad...
Svar
18
· Visningar
7 919
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 192
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka