Sto som inte vill komma i brunst...

totinonna

Trådstartare
Hej! Jag har mitt sto på seminstation men hon behagar inte alls komma i brunst. Hon har nu fått sin 3:e brunstspruta men verkar inte vilja komma igång alls..Min undran är nu, hur många sprutor kan man egentligen ge? Är det lönt att fortsätta? Hon är undersökt med UL och veterinären är mkt erfaren och mycket väl omtalad ang semin. Har inte pratat med vet personligen idag angående fortsättningen, men hon har varit på stationen nu i 9 dagar.... Finns det någon som har behövt spruta flera gånger och lyckats till sist?
 
Sv: Sto som inte vill komma i brunst...

En spruta räcker om de ligger rätt i brunstcykeln. Ligger de fel till, tex för nära efter brunst, så spelar det ingen roll om man ger flera dagar i rad.

Däremot känns det lite konstigt att de sprutat henne 3 gånger på bara 9 dagar.
 

Liknande trådar

Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 530
Senast: Novalisa
·
Avel I år fick mitt sto en skada vilket gjorde att jag rätt sent på säsongen (mitten av juli) körde henne till hingst. Har aldrig sett brunst...
Svar
18
· Visningar
2 344
Senast: Tonto
·
Avel Hjälp! Jag har ett sto som vi har åkt med till seminstation 2-3 gånger i veckan sen 8 maj, och hon brunstar aldrig. Hon fick sin fjärde...
Svar
7
· Visningar
2 513
Senast: Masse
·
Avel Ni som är lite bättre på det här med brunster o beteckningar än jag som är nybörjare! Mitt sto har nu stått en vecka hos hingsten...
Svar
1
· Visningar
1 307
Senast: Miaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp