sto eller valack till reining?

M

mathyie

Hej!

Jag ska köpa en ny reining häst, men kan inte bestämma mig om jag ska ha sto eller valack.
har haft både och tidigare, ston är ju dock lite jobbigare. Så vad tycker ni passar bäst till reining, sto eller valack? :D

Sv: sto eller valack till reining?

Fast man kan ju inte säga att ett kön passar bättre till en speciell gren.
Det är ju väldigt individuellt...

Håller med föregående talare! generellt dock så gillar jag valacker mera! Dom är mycket jämnare i humöret ;) men finns det nån tanke på ev föl i framtiden så är det ju såklart sto som gäller :D

Fast hur jobbiga ston än kan va så när dom väl ger allt dom vill å har så ger dom verkligen ALLT! valacker är enligt min erfarenhet jämnare i humöret - ja, men däremot så ger dom OFTAST inte mer än dom verkligen behöver..men som sagt, man får juh alltid ut nåt av dom, vill inte ett sto så vill inte ett sto..( som fruntimmer i allmänhet :eek: )

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Vi har precis tagit hö och det är första året vi gör så. Har lite svårt att veta vad mina två varmblodshästar ska ha för extra...
Svar
4
· Visningar
330
Senast: Raderad medlem 148240
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
799
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 382

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka