Sto eller hingstföl!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sydney
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 174
S

sydney

När det gäller hingstars avkommor, det brukar ju stå hur många betäckta/dräktiga/födda föl det blir såklart.
Har även sett någon lista på antal sto resp. hingstföl och vet att det diskuterades i en annan tråd i fjol att det var lite "skumt" att vissa hade en större andel ex. stoföl på AI än TAI.

Nu funderar jag, kan man lita på statistiken när det gäller vilket kön hingsten verkar lämna mest av?

Jag vill såååååååå gärna ha ett stoföl efter mitt ena avelssto men hon föder bara hingstar (iallafall de senaste 4 åren) och jag undrar om jag genom ett smart hingstval kan ha större chans att få ett stoföl? Eller är det helt enkelt bara tur om man får rätt kön?

Kom gärna med förslag om ni vet några hingstar (halvblod hopphingstar alt. dubbeltalanger) som verkat lämna mest ston.

/Sydney, som hoppas att Corlensky´s+stoets gener ska lämna ett stoföl i sommar:love:

Sv: Sto eller hingstföl!

Tack för länken!

Eftersom du också har "problem " med att få föl av rätt sort kanske jag är helt ute och cyklar om jag inbillar mig att man kan hjälpa naturen åt rätt håll.

I mitt fall är det sto jag talar om ganska gammal nu och jag vet inte om jag vill betäcka ett år till om det blir en hingst, jag kommer att bli så oerhört besviken om jag inte får mitt sto.

Vi får väl hoppas allihopa som väntar på ston...

Liknande trådar

Avel Efter mycket velande så är Bravour första kandidat till mitt sto för tillfället. Jag har nu sett honom Live och även hälsat på honom i...
Svar
18
· Visningar
7 567
Senast: neve
·
Avel Hej! Jag har ganska nyligen köpt mitt första riktiga Avelssto och jag börjar redan nu forska i nästa års hingstval! Det är en ren...
Svar
11
· Visningar
2 331
Senast: Liizette
·
Avel I år ska jag betäcka mitt fina sto e: Silbersee - Herkules - Crown Point igen. Betäckte förra året med Nintender och hon blev dräktig på...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Jeps
·
Avel Antingen multistammat eller hopphingstar. Kraven är: Bra halsansättning. Långlinjerat och låånga ben. Bra galopp. Ej skimmel (annars...
Svar
5
· Visningar
1 334
Senast: FadeAway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • En tråd om bäddar