Sto efter Ganesco

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare DjChuikita
  • Startdatum Startdatum
D

DjChuikita

Jag har ett svart sto efter hingsten Ganesco, nu går jag i avelstankar, ska betäcka henne nästa vår men jag vet inte vilken hingst jag ska satsa på...skulle vilja ha några tips på bra hingstar, halvblod eller westernhingstar...gärna en paint. har hittat en vid namn JJ Bar King men jag vet inte hur jag ska göra...är det någon som vet om han har lämnat fina föl med bra psyke??? samt så skulle jag om det går vilja ha reda på lite mer om mitt sto som heter Evelina E: Ganesco U: ????? hon är född 1990
tacksam för svar.

Sv: Sto efter Ganesco

Vore jag dig skulle jag betäcka med ett hbl.

Ganesco har givit många hästar med ett bra psyke, hur är ditt sto ? Han var själv svart, men kan även ge både fuxar och bruna.

Jag har också ett sto e.Ganesco som är född 1990 u.e. Lombard. Hon har precis fått ett hingstföl e. Lipton. Han är mycket social och tillgiven precis som mamma. Det finns så många bra hingstar så tipset är att du väljer hingst efter vilken som passar ditt sto i gång, hopp och utseende. Det är också intressant att ta kontakt med hingstägare då får du mycket information ! Lycka till :)

*puttar upp & lånar tråd*

Vill gärna veta mer om Ganesco, gärna bilder. Lever han? Hur hög är/var han? osv..

Ganesco dog 1998 (eller 99) Han var född 1971 har jag för mig. han bodde i princip hela sitt liv hos samma hingsthållare. Jag vet faktiskt inte hur hög han var, men han lämnar i regel ganska normalt till små avkommor. (Det finns fortfarande fryst kvar efter honom). Ganesco var svart med bläs och fyra vita strumpor, sk sabino. Han var efter en hingst som heter Unesco och undan ett sto som heter Gakenda IV, den sk Gakenda stammen en av de numrerade sto-familjerna (jag minns inte vilket nummer den har 4 tror jag)

Om jag hade ett Ganescosto skulle jag titta på henne som individ och utifrån det välja hingst, det känns som om man kan lägga på i princip vadsom helst stammässigt och även inriktiningsmässigt eftersom Ganesco givit hyffsat allround.

Ganesco dog 1998 (eller 99) Han var född 1971 har jag för mig. han bodde i princip hela sitt liv hos samma hingsthållare. Jag vet faktiskt inte hur hög han var, men han lämnar i regel ganska normalt till små avkommor. (Det finns fortfarande fryst kvar efter honom). Ganesco var svart med bläs och fyra vita strumpor, sk sabino. Han var efter en hingst som heter Unesco och undan ett sto som heter Gakenda IV, den sk Gakenda stammen en av de numrerade sto-familjerna (jag minns inte vilket nummer den har 4 tror jag)

Om jag hade ett Ganescosto skulle jag titta på henne som individ och utifrån det välja hingst, det känns som om man kan lägga på i princip vadsom helst stammässigt och även inriktiningsmässigt eftersom Ganesco givit hyffsat allround.
Hej! Detta var ingen ny tråd, men försöker i alla fall. Vart fins det semin kvar efter Ganesco? Hur länge håller frusen semin? Jag skulle betäcka med honom för många år sedan men annat kom tyvärr i mellan men drömen om en Ganesco bäbis har inte försvunnit.

Hej! Detta var ingen ny tråd, men försöker i alla fall. Vart fins det semin kvar efter Ganesco? Hur länge håller frusen semin? Jag skulle betäcka med honom för många år sedan men annat kom tyvärr i mellan men drömen om en Ganesco bäbis har inte försvunnit.

Det har inte registrerats några avkommor efter honom efter hans död så det är inte troligt.

Jag tror faktiskt att det fanns fryst semin kvar så länge som Bo Birger levde, sen vet jag inte om sonen som tog över slängde det eller om det finns i någon gömma nånstans.

@CarinaHofling jag förstår att du vill ha en Ganesco-avkomma. Jag har en som är 19 nu och han är once-in-a-lifetime hästen för mig.

Det finns ett sto till salu efter honom född 2023 på hästnet nu, för den som är intresserad.

Kanske finns det ett sug efter de gamla stammarna nu igen?

Jag tänker framför allt på hobbyryttare som inte vill ha det mest moderna.

Jag har ett svart sto efter hingsten Ganesco, nu går jag i avelstankar, ska betäcka henne nästa vår men jag vet inte vilken hingst jag ska satsa på...skulle vilja ha några tips på bra hingstar, halvblod eller westernhingstar...gärna en paint. har hittat en vid namn JJ Bar King men jag vet inte hur jag ska göra...är det någon som vet om han har lämnat fina föl med bra psyke??? samt så skulle jag om det går vilja ha reda på lite mer om mitt sto som heter Evelina E: Ganesco U: ????? hon är född 1990
tacksam för svar.
Lever han ens längre, om jag kommer ihåg rätt är han född i slutet på 80-talet

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
530
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 508
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
663

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka