Stjärnis på hjul.. cykelhjul..

stjarnhimmel

Trådstartare
Nu när snön försvunnit hos mig tänkte jag låtsas att det är vår. Jag tänker ignorera att det kommer komma bakslag.
I alla fall tänkte jag att jag skulle köpa mig en cykel i vår. Nu undrar jag vad jag ska köpa för någon som funkar för en tjockis 100+ kg? När jag kollat på cykel förut tyckte jag många kändes så klena.. känns som de ska gå sönder..:meh: Jag vill ha en rejäl cykel och jag gillar inte teknik så inget onödigt tjafs som ändå kan gå sönder. :mad:
Senaste gången jag cyklade var på en semester då jag hyrde någon mountainbike-variant med rejäla däck som funkade.

Jag tänker att jag ska cykla till busshållplatsen till jobbet ca 3 km och hem igen några gånger i veckan samt lite andra utflykter. Dock är det inga jättesträckor utan några kilometer här och där.

Så om vi låtsas att det är vår.. vad ska jag köpa? Är ingen brådska om de inte kommit in cyklar än till affärerna..

Jag väger en bra bit mer än dig och har inte stött på några cykelproblem så sett, där kan du absolut vara lugn :)
Jag säger som så ofta annars - kolla trekkingcykel! Kärringhondor blir tunga åbäken, trekking är mångsidigt och funkar såväl på väg som på stig. Kör helst på något ordentligt och inte Biltema-krafs också.
Har en Crescent Anaris sen ett par år tillbaka själv och är hur nöjd som helst, hade dessförinnan en Monark som hängde med i 14 år :up:

Jag väger en bra bit mer än dig och har inte stött på några cykelproblem så sett, där kan du absolut vara lugn :)
Jag säger som så ofta annars - kolla trekkingcykel! Kärringhondor blir tunga åbäken, trekking är mångsidigt och funkar såväl på väg som på stig. Kör helst på något ordentligt och inte Biltema-krafs också.
Har en Crescent Anaris sen ett par år tillbaka själv och är hur nöjd som helst, hade dessförinnan en Monark som hängde med i 14 år :up:
Tack.
Jag håller på och kollar nu på butiker. Hade inte tänkt på Biltema utan istället på vanliga sportbutiker. Vad säger du om det eller var ska man kolla?

Jag är inte heller någon lättviktare. Har inte vägt mig på decennier, men jag gissar att jag spelar i din liga, TS. Jag köpte en cykel i somras. En hederlig damcykel från Crescent och jag älskar den:
Crescent-Lotta-2017-Damcykel.jpg

Men jag har bytt ut frampakethållaren mot en vanlig. Modellen heter Crescent Lotta och varje år kommer den i nya, häftiga färger. Kostade ca 6000. Jag förväntar mig att ha den resten av livet.

Jag är inte heller någon lättviktare. Har inte vägt mig på decennier, men jag gissar att jag spelar i din liga, TS. Jag köpte en cykel i somras. En hederlig damcykel från Crescent och jag älskar den:
Crescent-Lotta-2017-Damcykel.jpg

Men jag har bytt ut frampakethållaren mot en vanlig. Modellen heter Crescent Lotta och varje år kommer den i nya, häftiga färger. Kostade ca 6000. Jag förväntar mig att ha den resten av livet.
Den gillade jag. Ser ut som en rejäl damcykel.

Elcykel är väl det nya nuförtiden. Måste säga att jag är sugen på en trots att min gamle svarten har många mil kvar under ringarna.

Den gillade jag. Ser ut som en rejäl damcykel.
Det är en rejäl damcykel! Jag ville ha en lättrampad cykel med breda däck, fotbroms och max tre växlar. Den här har allt det. Nu har den vinterdäck och jag trampar lugnt och försiktigt till jobbet på 1:ans växel. Sommartid gick det i full fart. Visserligen cyklar ungdomarna på racer om mig, men det gör absolut ingenting.

Sen gillar jag retro-looken också.

Jag köpte en Crescent Maria förra året. Älskar den!
Stod mellan den och 1-2 st till men efter provcyklingen så var jag såld.

7 växlar ville jag ha samt den typ av styre samt instigning. Lite bredare och mjukare sits fanns det på den.
images

Liknande trådar

Äldre Jag ska köpa mig en ny cykel och har siktet inställt på en hybridcykel. Har kollat lite på internet och idag varit i butik och ställt...
2 3
Svar
50
· Visningar
20 447
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve