Stinn mage

Zewz

Trådstartare
Vi fick för ett år sen ta över två kattsyskon av några grannar, en hona och en hane. Jag lät kastrera och vaccinera dom och de bodde ute i lagårn och tog råttor åt oss + fri tillgång på torrfoder. Sen började de visa sig lite osams och honan sökte sig till en annan granngård. Okej med mig, och de nya "ägarna", vi är bara glada om kissen trivs. Nu är hon dock lite skygg och de nya får inte tag på henne, utan det är bara jag som får klappa när jag är där och hjälper grannarna med deras hästar. Märkte tidigare i vintras att hon var väldigt stinn och spänd över magen, och lyckades få i henne lite avmaskning. Träffade på kattflickan idag igen, och tycker fortfarande hon är väldigt rund och spänd.
Blir de såna när de blir lite feta eller bör jag försöka undersöka henne närmare? I övrigt verkar hon pigg, fin i pälsen och inte öm eller så. Hon borde vara ungefär två år snart.
Kan väldigt lite om katter så min fråga kanske är synnerligen korkad, katteländet kanske bara tagit väääldigt många råttor :rofl:
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 467
Senast: Hazel
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 393
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 104
Senast: Tjholahopp
·
Hundhälsa Har varit på tre kurstillfällen med Sparven (som är 4 månader nu), en gång valpkurs och två gånger valpagility. efter första tillfället...
Svar
19
· Visningar
1 838
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp