Zewz
Trådstartare
Vi fick för ett år sen ta över två kattsyskon av några grannar, en hona och en hane. Jag lät kastrera och vaccinera dom och de bodde ute i lagårn och tog råttor åt oss + fri tillgång på torrfoder. Sen började de visa sig lite osams och honan sökte sig till en annan granngård. Okej med mig, och de nya "ägarna", vi är bara glada om kissen trivs. Nu är hon dock lite skygg och de nya får inte tag på henne, utan det är bara jag som får klappa när jag är där och hjälper grannarna med deras hästar. Märkte tidigare i vintras att hon var väldigt stinn och spänd över magen, och lyckades få i henne lite avmaskning. Träffade på kattflickan idag igen, och tycker fortfarande hon är väldigt rund och spänd.
Blir de såna när de blir lite feta eller bör jag försöka undersöka henne närmare? I övrigt verkar hon pigg, fin i pälsen och inte öm eller så. Hon borde vara ungefär två år snart.
Kan väldigt lite om katter så min fråga kanske är synnerligen korkad, katteländet kanske bara tagit väääldigt många råttor
Blir de såna när de blir lite feta eller bör jag försöka undersöka henne närmare? I övrigt verkar hon pigg, fin i pälsen och inte öm eller så. Hon borde vara ungefär två år snart.
Kan väldigt lite om katter så min fråga kanske är synnerligen korkad, katteländet kanske bara tagit väääldigt många råttor