stilpass- totalpoäng

A

Aannah-Mani

Någon som vet hur man räknar ut totalpoängen i stilpass, och kan länka till tid/poäng tabellen? :) hittar den inte på internet..

Sv: stilpass- totalpoäng

Poäng på läggning, samt 2 pass kvalitet sträckor och nedtagning. Den femte poängen kommer från tiden, den tabellen finns i själva beskrivningen av passgrenen i FIPO och går nog inte att få på internet.

Jo jag har hittat den nu. Vet hur grenen går till men inte hur jag räknar ut själva totalpoängen;

Säg att jag får;
1: 4.5 5 5 4.5 (6 i tid)
2: 5 5.5 5.5 5.5(4 tid)

Vad blir min totalpoäng?

Nu krånglar jag lite..

1) 4.5 5 5 4.5 tid;11.4 (4+4 enligt fipo)
2) 5 5.5 5.5 5.5 td; 11.6 (3+3)

= 4.5 + 4.58= 4.54 p får jag det till då?
Av domaren fick jag 3.80. Vilket stämmer?

Med de poäng du anger kan inte domarna ha givit 3,8 eftersom samtliga poäng överskrider 4 eller mer. Möjligen kan tidspoängen ha varit den som dragit ner totalpoängen, men det vet jag inte på rak arm då måste jag se FIPO:s tidspoäng. En poäng av 4 på tiden 11,4 låter nämligen väldigt mycket.

Nu krånglar jag lite..

1) 4.5 5 5 4.5 tid;11.4 (4+4 enligt fipo)
2) 5 5.5 5.5 5.5 td; 11.6 (3+3)

= 4.5 + 4.58= 4.54 p får jag det till då?
Av domaren fick jag 3.80. Vilket stämmer?
Tiden 11,4 ger enligt mitt Fipo en poäng på 3 i stilpass och 11,6 ger poängen 2. Var hittade du tidspoängen du refererar till?

Dessutom ska du enligt Fipo lägga samman alla poängen och dela summan med 6 eftersom tiden kan ge max 20 poäng.

4.5 5 5 4.5 3 (tid;11.4) ger alltså en totalsumma på 22/6 = 3,67
5 5.5 5.5 5.5 2 (tid; 11.6) ger alltså en totalsumma på 23,5/6 = 3,92

3.67+3,92 = 7,59/2 = 3,80 Alltså har domaren rätt.

Trodde nog nästan det, det lät väldigt mycket på den tiden men har inte FIPO tillgängligt för ögonblicket.

Jag tror att tidspoängen redan har fördubblats i den tabell ts hänvisar till, därav missförståndet.

Totala tidspoängen ska alltså vara 4 (2+2) i första löpet, inte 4+4.

Ja det var det jag misstänkte, för det lät väldigt högt för 11,4 sek.

Liknande trådar

Utrustning Någon som vet? Hittar gamla trådar här på Buke om snösulor av olika slag. Många rekommenderar ”Joursulan” men dessa verkar ha försvunnit...
Svar
8
· Visningar
885
Senast: WildHorse
·
Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
922
Senast: Mojma
·
Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
3 146
Senast: Badger
·
Anläggning Jag har flera mindre sommarhagar och kom inatt på att det hade varit väldigt praktiskt med en ligghall som var flyttbar. Vi har en...
Svar
7
· Visningar
743
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Söker hane för avel - Bichon
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30