Stilhoppning

J

Jellyway

Huaa, ska tävla för första gången "på riktigt" nu. Rädd! xD Läskigt eftersom det är stilhoppning och jag kanske inte har världens mest underbara sits.. :p Det är visserligen bara 60 cm ( :angel: ), men ändå.. Dessutom är jag inte säker på vilken ponny jag ska rida, man fick önska men det är ju inte säkert att det blir någon av dom. Hu, vad läskigt! :p Dessutom vet jag inte vad jag ska ha på mig.. Vill inte överdriva liksom, det är ju bara klubbtävling, men lite fin vill man ju vara. ;)

Stavfel

Sv: Stilhoppning

haha vad skoj med stilhoppning! då får man verklgien lägga manken till för att dels hoppa felfritt OCH se bra ut!

ja om du inte ville "överdriva" med kläderna som du sa,så är det nog ingen ide att rekomendera vita byxor å kavaj helelr *hihi*

Ta på dig ngt snyggt då.. kanske lite ljusare ridbyxor,ngn snygg tröja som machar å en machande ridväst eller så?

nåt som du Inte brukar ha på dig spc ofta..ta på dig ngt som är snyggt men som inget sett dig tidigare i (bortsett från ridbyxor)
när är tävlingen då?

Ett litet tips från mig.:p

När man rider stilhoppning är det många som bara tänker på att rida snyggt... man koncentrerar sig bara på det,trampa ner hälarna,titta framåt,rida bra vägar osv... men då koncentrerar man sig för mycket på det så då går det ännu sämre.

När jag har sett på stilhoppningar ute på tävlingar så är det en del ekipge som det går dåligt för, som egentligen det brukar gå bra för
som jag tror koncentrerar sig för mycket helt enkelt.

Så egentligen tror jag det är bäst att försöka rida som man brukar göra på stilhoppningar.:)

Så tycker Jag då!:D

Va skojj!! Många år sedan man red det sist. Håller med föregående talare. Ha ljusa och stilrena ridkläder på dig. (dock inte vita handskar för det kan man få minuspoäng för då det hör till dressyren). Var supernoga med vägarna och titta alltid vart du ska.

Guuu va roligt.. jag vill också hoppa stilhoppning... sist va typ V75 hoppningen föööör kanskeeee 7 år sen :)

Nikkis skrev:
nåt som du Inte brukar ha på dig spc ofta..ta på dig ngt som är snyggt men som inget sett dig tidigare i (bortsett från ridbyxor)
när är tävlingen då?

Jaa, det är ju smart :)
Den är på söndag.

Magic_Mac skrev:
Ett litet tips från mig.:p

När man rider stilhoppning är det många som bara tänker på att rida snyggt... man koncentrerar sig bara på det,trampa ner hälarna,titta framåt,rida bra vägar osv... men då koncentrerar man sig för mycket på det så då går det ännu sämre.

När jag har sett på stilhoppningar ute på tävlingar så är det en del ekipge som det går dåligt för, som egentligen det brukar gå bra för
som jag tror koncentrerar sig för mycket helt enkelt.

Så egentligen tror jag det är bäst att försöka rida som man brukar göra på stilhoppningar.:)

Så tycker Jag då!:D

Okej, verkligen jättebra tips! :D

försök rida som vanligt men var lite extra noga med tempo oich rytm och vägar.sitsen är alltför svårt att ändra på så kort tid det kommer bara bli stelt om du ska prova nått nytt..

Jag har varit med i fyra stilhoppningar nu under våren och min sits har verkligen blivit mycket bättre. Tänk på att ta ut svängarna extra mycket, trampa ner hälarna och ge mycket eftergift.

Skit i stilen bara rida:D Så brukar jag tänka o om jag får en stillplacering så tack för bonusen lixom. Hoppade mkt stillhoppning med min ponny och brydde mig ärligttalt inte om hur det såg ut, fel galopp, korsgalopp, skit samma roligaste är ju ändå att komma runt banan. jag anser att man inte bara plopp kan ändra sin sist så där pang bara för att det är stilhoppning och man ska börja tänka på hur det ser ut.
O just det jag, bedömingssporet är aldrig rättvisa så bry dig inte om ifall ngt dom enligt dig rider sämre än dig men ändå får högr poäng. Stilldommare och dressyrdommare kan döma riktigt konrtigt ibland :p

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
591
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 095
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 177
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar