- Stilakuten, hjälp mig!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Saint
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 006
S

Saint

Jag har en matchningsfråga till stilakuten!!! (Alla på Buke får såklart tycka och tänka ;) )

Jag har ett brunt "hoppträns" med pullar från Frank Baines... det med mässingsspännen. Ser ut som bilden nedan, men som sagt pullarnosgrimma...

1528408990_FBtyglar.jpg

(Bilden är lånad från annonsen http://www.hastannonser.se/adPictures/1528408990_FBtyglar.jpg, access 06-12-03)

Fråga 1. Tror ni att det ser okej ut att ha ett par Stübbentyglar med betthakar till detta träns? Spännena stämmer ju inte alls, men å andra sidan är det ju "osynliga" spännen... Så vad tror ni? Kan det ändå se stilfullt ut?

(Jag har nämligen ett par matchande FB släta tyglar och ett par FB ribbade lädertyglar... men jag "orkar inte" läga pengar på ett par FB vävribbtyglar också... )

Fråga 2. Stübbentyglarna matchar färgmässigt, men har vita stickningar :eek: medan FB tränset har infärgade sömmar. Hur färgar man vita sommar på ett snyggt sätt?

Sv: - Stilakuten, hjälp mig!

Det var svårt...

Förutsatt att tygelhakarna är i samma nyans som övriga spännen så kan det nog bli fint. Kan du inte fixa en bild att visa?

Vad gäller fråga två har jag inte en aning...

Det är väl OK så länge spännena går i någorlunda samma nyans som övriga spännen?

Det var svårt...

Förutsatt att tygelhakarna är i samma nyans som övriga spännen så kan det nog bli fint. Kan du inte fixa en bild att visa?

Vad gäller fråga två har jag inte en aning...

Men tygelhakarna syns ju inte utåt, de är ju vända in mot hästen! Manser bara baksidan på tyglarna när det är hakar... alltså är det inget synligt spänne alls. :)

Jag skall se om jag hittar en bild på en tygelhake.

Här är en bild på ett kandar med tygelhakar...

18301.gif

(Bilden är hämtad från butiken Grand Prix (.se), bilden återfinns på http://grand-prix.se/images/18301.gif, access 06-11-03)

Senast ändrad av en moderator:

Fråga 2. Stübbentyglarna matchar färgmässigt, men har vita stickningar :eek: medan FB tränset har infärgade sömmar. Hur färgar man vita sommar på ett snyggt sätt?

Använd skokräm! Men tänk på att det färgar av sig ett tag efteråt...

Använd skokräm! Men tänk på att det färgar av sig ett tag efteråt...

Tack för det tipset, det kommer säkert att funka bra!

Vad tror du om fråga 1 då? Kanman kombinera stora mässingspännen på tränset med inga spännen alls på tygeln?

Liknande trådar

Utrustning Vad är det för märke? Kan det vara så att det är någon föregångare eller att det har något med Frank Baines att göra, t.ex. tillverkas...
Svar
9
· Visningar
891
Senast: Centaur
·
Utrustning Nu, alla matchningsfanatiker får ni hjälpa mig lösa mitt dilemma! Fick ett fint Frank Baines träns i julklapp, och nu är det dags att...
Svar
6
· Visningar
1 076
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23