Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har mina över, precis som på en "vanlig" sadel. Tycker det är sjukt obekvämt att ha dom under, skänkeln blir låst och jag får panikÄnnu en sadelfråga
Har ni Stiglädrena över eller under sadelkåpan? Varför?
Jag har precis skaffat enkelkåpad sadel, har sett flera som har Stiglädrena under kåpan på såna, men borde inte de trycka/skava mot hästen då??
Jag har mina över, precis som på en "vanlig" sadel. Tycker det är sjukt obekvämt att ha dom under, skänkeln blir låst och jag får panik
Precis och då blir det inte mycket nötmärken.Rider du dressyr ska ju skänkeln inte röra sig mer än högst 2-3 cm framför respektive bakom lodplan ändå. Att sitta som delar av "världseliten" och slänga skänkeln nästan upp på ryggen på hästen i galoppfattningar och byten är ju inget att ta efter...
Rider du dressyr ska ju skänkeln inte röra sig mer än högst 2-3 cm framför respektive bakom lodplan ändå. Att sitta som delar av "världseliten" och slänga skänkeln nästan upp på ryggen på hästen i galoppfattningar och byten är ju inget att ta efter...
Skönt att jag inte är ensam om den känslanJag har mina över, precis som på en "vanlig" sadel. Tycker det är sjukt obekvämt att ha dom under, skänkeln blir låst och jag får panik
Under!Ännu en sadelfråga
Jag har precis skaffat enkelkåpad sadel, har sett flera som har Stiglädrena under kåpan på såna, men borde inte de trycka/skava mot hästen då??
Ännu en sadelfråga