M
majja22
Min häst har fått ett sticksår på kotbenet hb, det är en ficka på ca 1,5-2 cm åt ena sidan (höger, sett framifrån). Hon var svullen på utsidan mellan kota och hov de första 2 dagarna, men den gick ner efter att jag lagt spritbandage. Jag spolar rent med koksaltlösning och har i streptocillinsalva i såret, och det varar inte och har inte heller gjort. Ingen feber har hon, dock markerar hon lite lite i trav. Pigg o glad.
Jag ringde vet. här, som inte tyckte det verkade vara någon fara eftersom det inte varar och hon inte har feber.
Men nu börjar jag ändå bli orolig, sticksår kan ju vara väldigt förrädiska! Hon fick stelkramp i januari, räcker verkligen det?
Har suttit och läst lite för mycket på nätet nu om sticksår och stelkramp och blir jätteorolig
Vad skulle ni gjort, tagit ett djupt andetag, eller bett vet. komma ut pronto?
Jag ringde vet. här, som inte tyckte det verkade vara någon fara eftersom det inte varar och hon inte har feber.
Men nu börjar jag ändå bli orolig, sticksår kan ju vara väldigt förrädiska! Hon fick stelkramp i januari, räcker verkligen det?
Har suttit och läst lite för mycket på nätet nu om sticksår och stelkramp och blir jätteorolig
Vad skulle ni gjort, tagit ett djupt andetag, eller bett vet. komma ut pronto?
Senast ändrad av en moderator: