Sticker hemma men inte borta?

Jillybean

Trådstartare
Om jag släpper lös Harley här hemma utan att stänga grinden så sticker han direkt (och blir på kuppen stendöv :smirk:). Hemma hos kompisen kan jag däremot släppa honom utan att han drar iväg. När vi går på skogspromenad hos henne kan jag släppa honom i skogen som är full av hjortar, vildkalkoner, kaniner, piggsvin, tvättbjörnar och skunkar och visst kutar han runt som en galning men drar inte iväg utom synhåll och kommer direkt när jag ropar på honom.

Varför är han inte lika duktig hemma?

Sv: Sticker hemma men inte borta?

Min amatör gissning är att hemma känner han sig trygg men borta har han inte lika mycket koll och håller sig i närheten. :D

Min hund är också lydigare på "bortaplan", förmodligen för att hon känner sig osäker och inte vill komma bort i stora vida världen... :P

Så kan det nog vara! Han är en liten fegislort, enligt honom är piggsvin egentligen förklädda, hundätande utomjordingar! :eek::D

Han såg ett i ett träd igår och höll på att krypa ur skinnet! :rofl:

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 098
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 989
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Först och främst så är en veterinärtid bokad till imorgon kl. 16.00. Jag är tok-orolig och kom inte på något bättre att göra med...
Svar
18
· Visningar
2 900
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund Eller... vad är det med folk?? Ännu en tråd om puckade människor med hund alltså. Jag har själv varit väldigt förskonad från sådana och...
2
Svar
36
· Visningar
3 933
Senast: ebba85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka