Sticka i fingret

Romina

Trådstartare
Snapchat-1277270114.jpg
Jag undrar också oöm små trästickor kan gå av sig själv?
 
Linda fingret med en bit aggvita over stickan over natten. Det brukar kunna "dra ut" allt fran stickor till varbildningar.
 
Bandagera fast en fingerborg med lite olivolja i på fingret över natten, går bra med rejält med bomull indränkt i olivolja och plast ifall fingerborg saknas i hushållet.
Oljan har en mild antiseptisk effekt och gör stickan halkig så att den är lättare att dra ut, kommer ofta ut en bit av sig själv.
 
Den kommer nog ut så småningom. Jag fick en sticka under nageln en gång. Jag trodde den hade försvunnit men typ två månader senare letade den sig sakta upp och ut 😅
 
Har du en sån där vanlig medicinspruta? Du kan i sånt fall testa att sätta den mot stickan och ”suga” ut den. Väldigt effektivt på vissa stickor, men andra har jag gått bet på. Sonen är nämligen väldigt nålrädd så försöka karva ut en sticka med nål på honom går fetbort, men denna metod har faktist funkat ibland. Bara man får upp spetsen lite så kan man ta den med pincett sen.

1FB17F59-8198-4ED6-AF4A-0CCF28BF59BA.jpeg


Annars så är det nog ingen fara så sett, som någon annan skrev så kan det bildas lite sårvätska och den blir då lättare att få ut.
 
Ja, de brukar leta sig ut förr eller senare, ibland kan det bli lite vätskebildning runt dem och då är de lättare att få ut.
Den sitter lite djupt i huden och det gick inte att få bort den. Även sådana stickor kan väl ploppa ut?
 
Folk med granatsplitter i sig, upplever ibland att splittret letar sig ut. Många, många år efter kriget.

Så en enkel liten trästicka kommer ut. Jag lovar :heart

Ett ex sen lååååång tid tillbaka fick upp en ganska rejäl glasbit ur armen helt plötsligt. Enligt honom så hade han råkat krossa en ruta nästan ett år tidigare, och trodde han hade fått ur allt glas. Han hade inte känt av den alls, mer än dagarna innan den kom fram i form av en ömmande knöl på armen.
 
Ett ex sen lååååång tid tillbaka fick upp en ganska rejäl glasbit ur armen helt plötsligt. Enligt honom så hade han råkat krossa en ruta nästan ett år tidigare, och trodde han hade fått ur allt glas. Han hade inte känt av den alls, mer än dagarna innan den kom fram i form av en ömmande knöl på armen.
Jag ägde en kaktus som kallades flyttlasset. De hade tunna taggar med en krok längst ut. Lyckades svepa förbi med tummen, lite väl nära. Plockade sen små taggar i 4-5 år, vid nagelbandet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en vårta på ena fingret. Den sitter illa till och gör j*kligt ont till och från. Efter drygt 3 år har den fortfarande inte velat...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 000
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Hur gör ni som lever ensamma utan barn eller partner? Känner ni er någonsin ensamma? Vad gör ni då när ni sitter där hemma i lägenheten/...
2
Svar
38
· Visningar
2 253
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 384
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp