Sticka halsduk/halskrage...

MiaMaria

Trådstartare
Hittade lite gammalt garn. Har inte stickat på åratal men blev så sugen på att göra något. Tänkte en halsduk, men en halskrage (heter det så?) är kanske en bättre idé. Nån här som stickat en sådan? Är det bara att göra som en gigantisk polo-krage, eller finns annat sätt?? (Jag har ingen rund-sticka...)

Tips någon?
 
Sv: Sticka halsduk/halskrage...

Jag stickade en sån nyligen. Hittade ett jättesnyggt garn och mätte upp hur många maskor som behövdes och stickade rakt så långt garnet räckte och sydde sen ihop den. Kan ha den som halsvärmare och upp over huvudet om det behövs också :love:
 
Sv: Sticka halsduk/halskrage...

E
Jag hade ett väldigt tjockt mohairgarn och stickor nr 8. Men det går ju att ta vilket garn som helst. Är det tunnare garn är det nog snyggt att göra den med flätor, eller mönster.
 

Liknande trådar

Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 572
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 079
Senast: Rosett
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 146
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp