stereotypt beteende

M

magdus

Jag visste inte till vilken kateorogi jag skulle posta detta inlägg så skriver det här. :d

Vi har en skoluppgift där vi skall ta reda på hästarnas olika stereotypa beteenden. Nu hittar jag inte så mycket fakta om dem, så jag undrar om ni skulle kunna hjälpa mig ? :)

Sv: stereotypt beteende

Exempel på stereotypa beteenden hos häst är krubbitning, vävning, luftsnappning och boxvandring.

tack för svaren :) jag har hittat fakta om just de här vanligaste beteenden ( krubbitning,boxvandring,luftsnappning och vandring ) men hittar inga andra beteenden ? :confused:

Vet inte riktigt hur detta passar in, men mitt sto kastar med huvudet när hon blir otålig...T ex, när hon inte får komma ut nog fort på morgonen och när vi skrittar på långa tyglar.
Dock gör hon det inte så ofta...

Men Headshaking??

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 099
Senast: Liran
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 893
Skola & Jobb Hej, Jag undrar hur ni hade gjort i denna situation. Jobbar med ett företags ekonomi och sköter allt inom det området, har även...
Svar
9
· Visningar
782
Senast: Tilly_85
·
Hästmänniskan Försöker igen då mitt förra inlägg tydligen inte var tillåtet. Kan dock inte ge den information jag behöver ge er för att ni ska förstå...
2
Svar
25
· Visningar
2 414
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Kattbilder #10