Stelkrampvaccination

E

Eeiram

Hej!

Om man inte vet när hästen fick sin senaste stelkrampsspruta (jag vet helt enkelt inte om det gått för långt tid (det är väl var tredje år?), är det då skadligt/farligt att göra om grundvaccinationen?

Hästen fick en spruta för cirka 4 veckor sedan, men jag vet inte när hon fick någon dessförinnan (jag köpte henne för två år sedan och på den tiden har hon inte fått någon), så jag har ingen aning om jag skall låta henne få en till nu om någon vecka och därmed göra om grundvaccinationen.

Mvh Marie

Sv: Stelkrampvaccination

Om du inte vet ska du göra om grundvaccineringen! Det är inte farligt att ta om den även om den är tagen året innan. Men hör med veterinären som ger sprutan.

Sv: Stelkrampvaccination

Ok, tack för hjälpen!
Det finns inte risk för någon typ av förgiftning eller dylikt?
Jag skall höra med veterinären då... :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 999
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 127
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
501
Senast: The Beast
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Uppstigningspall