Som rubriken säger är min häst väldigt stel i nacken och jag har problem med att få honom riktigt loss där, ffa är det höger sida som är riktigt stel. Försöker lossa honom genom att ställa utåt och sen inåt upprepade ggr på både volt och rakt spår, även skänkelvikningar har jag använt och jag tkr att det funkar rätt bra. MEN jag känner att det kanske inte riktigt räcker till och undrar hur ni gör för att lösgöra nacken, alla övningar/tips tas gärna emot, uppsuttet som avsuttet. Dessutom föredrar jag att rida lösgörande på träns, men då han är riktigt stark ffa i höger har jag börjat fundera på om jag kanske ska rida på kandaret istället, rider msv så kandar är inget nytt bara jag som fått intrycket av att det oftast är bättre att lösgöra en häst på träns då de flesta går fram ärligare på ett vanligt tränsbett (däribland min häst) och med kandaret kanske inte rörelsen kommer genom hela kroppen? Hur hade ni gjort? Ja, jag har tränare men inte träffat henne på ett tag och just nu är hon i falsterbo så kommer att dröja innan vi ses, tills dess vill jag såklart göra allt jag kan för att lösgöra honom så mkt som möjligt!